PODZIEL SIĘ

Takiego połączenia jeszcze nie było. Odmiana Targa ma teraz 430 KM.

Niemiecki producent po raz pierwszy wprowadza odmianę Targa w mocniejszej i bardziej dynamicznej odmianie GTS. Auto zadebiutowało na tegorocznym Salonie Samochodowym w Detroit.

 Porsche 911 Targa 4 GTS łączy nadwozie typu Targa, wzmocniony do 430 KM silnik 3,8 litra oraz napęd na obie osie. Standardowe wyposażenie obejmuje pakiet Sport Chrono, zawieszenie PASM, 20-calowe obręcze i sportowy układ wydechowy.

Stosunek masy do mocy wersji GTS względem odmiany S poprawił się z 3,9 do 3,6 kg/KM. W rezultacie Porsche 911 Targa 4 GTS z przekładnią PDK rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Jest również możliwość zamontowania ręcznej skrzyni biegów, razem z którą auto osiąga pierwszą setkę w 4,7 sekundy. Mimo, że silnik generuje dodatkowe 30 KM, jego średnie zużycie paliwa plasuje się na tym samym poziomie, co w 911 Targa 4S (od 9,2 do 10,0 l/100 km, zależnie od rodzaju skrzyni).

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Targa 4 GTS” align=”centert” prettyphoto=”true”]

Trzeba pamiętać, że Porsche 911 Targa nie należy do najlżejszych. W nowej wersji waży aż 1560 kilogramów, czyli o 105 więcej od najlżejszej 911.

Względem tylnonapędowych odmian 911 Carrera, tylne nadkola w modelu Targa poszerzono o 22 mm, a tylne koła rozstawiono o 10 mm szerzej. Odmiana GTS wyróżnia się dynamicznie ukształtowanym przednim zderzakiem, przyciemnionymi kloszami biksenonowych reflektorów z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche Dynamic Light System (PDLS), 20-calowymi obręczami z centralną śrubą z oponami 245/30 z przodu oraz 305/30 z tyłu, a także czarnymi emblematami GTS na drzwiach.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-4.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Porsche 911 Targa 4 GTS” align=”right” prettyphoto=”true”]

W kabinie 911 Targa 4 GTS dominuje czarna Alcantara. Na desce rozdzielczej znalazł się stoper pakietu Sport Chrono. We wnętrzu znajdziemy również regulowane w czterech płaszczyznach przednie fotele Sport.

Auto najpierw trafi na rynek niemiecki z ceną wynoszącą 137 422 euro.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Porsche-911-Targa-4-GTS-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Targa 4 GTS” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Motoday, Porsche, Mototarget