PODZIEL SIĘ

Zmodyfikowana stylistyka, lepsze wyposażenie standardowe oraz nowe silniki. Oto zmiany jakie zaszły w BMW serii 1.

Drugą generację najmniejszego modelu bawarskiego koncernu wprowadzono w 2011 roku. Ze względu na dość kontrowersyjną stylistykę, po niespełna trzech latach produkcji zdecydowano się przeprowadzić facelifting.

Sporo zmieniło się z przodu. Zamontowano nowe reflektory, które teraz są nieco węższe. Standardowo wyposażone są w światła dzienne LED, a opcjonalnie można je zamówić w wersji full-LED. Grill, czyli popularne nerki zostały nieco poszerzone. Modyfikacjom poddano również przedni zderzak. Z tyłu BMW serii 1 zyskało nowe tylne lampy oraz klapę bagażnika. Są teraz dwuczęściowe i zachodzą na pokrywę bagażnika nawiązując tym samym do innych modeli marki. Uformowano je w typowy dla BMW kształt litery L. Świecą one dzięki modułom LED.

Nowe wnętrze

Stylistyka wnętrza prawie w całości została niezmieniona, wydłużono jednak listę wyposażenia standardowego. Seryjne wyposażenie nowego BMW serii 1 obejmuje teraz automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, czujnik ciśnienia w oponach, radio BMW Professional oraz kompletny system kontrolera iDrive wraz z ekranem o rozdzielczości 6,5-calowym zintegrowanym z deską rozdzielczą jako wolno stojący monitor. Dostępne poza standardową specyfikacją linie Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport dają dodatkowe możliwości indywidualizacji auta.[minigallery ids=”10097″ prettyphoto=”true”]

Nowe silniki

Zmiany nie dotyczyły tylko stylistyki i wyposażenia samochodu. Odświeżono i powiększono również paletę silników. Klienci będą mieli teraz do wyboru 3- i 4-cylindrowe jednostki napędowe z nowej rodziny silników BMW Group. W ofercie pojawiło się 5 nowych lub zmodernizowanych diesli. Nowym mistrzem i wzorcem wydajności w palecie modelu jest BMW 116d EfficientDynamics Editin o mocy 116 KM, zużywające średnio 3,4 l/100 km i emitujące 89 g CO2/km.

Do wyboru są również wersje 118d z opcją napędu na cztery koła xDrive. Auto z tym silnikiem ma pojemność dwóch litrów, moc 150 KM i dysponuje momentem obrotowym 320 Nm. Odmiany 120d są mocniejsze 40 KM, a najmocniejszy diesel w gamie (125d) dysponuje mocą 224 KM.

Nowością w palecie BMW serii 1 jest również 3-cylindrowy silnik 1,5 litra o mocy 109 KM. Trafi on do wersji 116i. Wcześniej auto z tym oznaczeniem miało o 27 KM więcej. Mniejszą mocą będzie również dysponować odmiana 118i (136KM). Pod maską 120i znajdzie się nowy silnik 1,6 litra o mocy 177 KM. Nadal najmocniejsze w gamie jest BMW M135i, które dysponuje 326 KM. Pozwala to rozpędzić się do setki w 4,7 sekundy (xDrive) 4,9 sekundy (napęd na tył).

Do wyboru są dwie skrzyni biegów: 6-stopniowa manalna oraz automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive).

Nowe systemy wsparcia kierowcy

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

Wszystkie wersje i warianty nowego BMW serii 1 są teraz seryjnie wyposażone w kartę łączności komórkowej SIM, która umożliwia pełną funkcjonalność również standardowego systemu inteligentnego powiadomienia o kolizji (Emergency Call) i funkcje BME TeleServices, jak też dostęp do opcjonalnych usług bazujących na łączności internetowej. Poza informacją BMW Online i o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym RTTI, klienci mogą również cieszyć się funkcją rozrywki online. Inne usługi online można integrować w samochodzie przez aplikacje do smartfonów, obsługiwane poprzez kontroler iDrive. A nowy system nawigacyjny Professional można automatycznie uaktualniać za pośrednictwem telefonu komórkowego i zintegrowaną kartę SIM – co jest bezpłatne dla klientów przez pierwsze 3 lata od rejestracji auta.

Źródło: BMW, Motoday