PODZIEL SIĘ

Szef marki zdradza powody takiej decyzji.

Należąca do Fiata marka specjalizująca się w samochodach terenowych chce, aby najnowszy Jeep Wrangler zachował swój kultowy wygląd, miał lepsze właściwości jezdne i był bardziej wydajny. W tym celu producent rozważa wprowadzenie do sprzedaży wersji hybrydowej.

Mike Manley, szef Jeepa, potwierdził taką możliwość w rozmowie z dziennikarzami AutoExpress, przyznając, że dla osób, które wykorzystują Wranglera w terenie liczy się przede wszystkim wysoki moment obrotowy dostępny od najniższych prędkości obrotowych. Silnik elektryczny wytwarza taki moment, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi przełożeniami doskonale sprawdzi się podczas jazdy offroadowej.

Manley dodał, że układ hybrydowy zastosowany we Wranglerze nie będzie jednak miał wiele wspólnego z systemami wykorzystywanymi w samochodach osobowych. System wspomagania silnikiem elektrycznym w nowym Jeepie będzie musiał wytrzymać trudy wielogodzinnej eksploatacji w ciężkim terenie, dlatego inżynierowie amerykańskiej firmy będą musieli gruntownie zmodernizować jego konstrukcję.

Odpowiedzią na problemy z wydajnością paliwową jednostek napędowych stosowanych w wersjach amerykańskich ma być również silnik diesla. Nie będzie to jednak przestarzała konstrukcja 2,8 litra, a nowoczesny motor o wysokich osiągach i niewielkim apetycie na olej napędowy.

Na zdjęciach najnowszy Jeep Wrangler w limitowanej edycji Polar

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Jeep-Wrangler-Polar-2014-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Jeep-Wrangler-Polar-2014-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jeep Wrangler w limitowanej wersji Polar” align=”center” prettyphoto=”true”]
[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Jeep-Wrangler-Polar-2014-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/01/Jeep-Wrangler-Polar-2014-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jeep Wrnagler w limitowanej edycji Polar – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: AutoExpress, Mototarget, Motoday