PODZIEL SIĘ

Zmiany dotyczą tylko niektórych modeli.

Porsche Exclusive wprowadziło do oferty tzw. Aerokit. Pod tą nazwą kryje się pakiet aerodynamiczny dedykowany dla m.in. modelu 911 Turbo. Obejmuje on nowy przedni spojler, a także przeprojektowaną tylną pokrywę z mocowaną na stałe listwą, bocznymi skrzydełkami oraz chowanym skrzydłem o regulowanym kącie pochylenia.

Jakie korzyści, poza atrakcyjnym wyglądem, dają nowe elementy? Aerokit Turbo przeszedł badania w tunelu aerodynamicznym oraz testy na torze wyścigowym należącym do Centrum Rozwoju Porsche w Weissach. Celem inżynierów było udoskonalenie dynamiki jazdy poprzez zwiększenie siły docisku, a jednocześnie zachowanie współczynnika oporu powietrza Cd seryjnej wersji modelu.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]

Elementy pakietu generują większą siłę docisku w obrębie przedniej i tylnej osi, zwiększając stabilność prowadzenia – zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Dla przykładu, całkowita siła docisku uzyskiwana przez adaptacyjną aerodynamikę 911 Turbo przy 300 km/h w ustawieniu Speed wzrosła o 17 kg, do 26 kg, a w ustawieniu Performance – o 18 kg, do 150 kg.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji Aerokit Turbo: w kolorze karoserii lub czarnym, z połyskiem. Poza elementami pakietu lakierowane są również standardowe osłony progów oraz fartuch tylnego zderzaka. Z czarnymi dodatkami współgrają listwy na tylnej pokrywie, dopasowane kolorystycznie do rozkładanego skrzydła.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]

Aerokit będzie dostępny jako fabryczne wyposażenie Porsche Exclusive dla wszystkich modeli Porsche 911 Turbo oraz Porsche 911 Turbo S, a także jako wyposażenie akcesoryjne Porsche Tequipment.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Porsche, Motoday, Mototarget