Zmiany dotyczą tylko niektórych modeli.
Porsche Exclusive wprowadziło do oferty tzw. Aerokit. Pod tą nazwą kryje się pakiet aerodynamiczny dedykowany dla m.in. modelu 911 Turbo. Obejmuje on nowy przedni spojler, a także przeprojektowaną tylną pokrywę z mocowaną na stałe listwą, bocznymi skrzydełkami oraz chowanym skrzydłem o regulowanym kącie pochylenia.
Jakie korzyści, poza atrakcyjnym wyglądem, dają nowe elementy? Aerokit Turbo przeszedł badania w tunelu aerodynamicznym oraz testy na torze wyścigowym należącym do Centrum Rozwoju Porsche w Weissach. Celem inżynierów było udoskonalenie dynamiki jazdy poprzez zwiększenie siły docisku, a jednocześnie zachowanie współczynnika oporu powietrza Cd seryjnej wersji modelu.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-2.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]
Elementy pakietu generują większą siłę docisku w obrębie przedniej i tylnej osi, zwiększając stabilność prowadzenia – zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Dla przykładu, całkowita siła docisku uzyskiwana przez adaptacyjną aerodynamikę 911 Turbo przy 300 km/h w ustawieniu Speed wzrosła o 17 kg, do 26 kg, a w ustawieniu Performance – o 18 kg, do 150 kg.
Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji Aerokit Turbo: w kolorze karoserii lub czarnym, z połyskiem. Poza elementami pakietu lakierowane są również standardowe osłony progów oraz fartuch tylnego zderzaka. Z czarnymi dodatkami współgrają listwy na tylnej pokrywie, dopasowane kolorystycznie do rozkładanego skrzydła.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-3.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]
Aerokit będzie dostępny jako fabryczne wyposażenie Porsche Exclusive dla wszystkich modeli Porsche 911 Turbo oraz Porsche 911 Turbo S, a także jako wyposażenie akcesoryjne Porsche Tequipment.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-4.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Porsche-911-Turbo-2015-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Porsche 911 Turbo” align=”center” prettyphoto=”true”]
Źródło: Porsche, Motoday, Mototarget