PODZIEL SIĘ

Początkowo auto miało otrzymać nazwę 458 M, czyli Modificata.

Ferrari 488 GTB powstało na bazie modelu 458 Italia. Auto przeszło jednak szereg modyfikacji, dzięki którym odróżnia się od pierwowzoru. W przedniej części nadwozia zmieniono wlot powietrza, który teraz jest podzielony na trzy części. Zmieniono również przednią klapę, wloty powietrza w błotnikach oraz tylni pas. Całość dopełniły tylne światła wykonane w technologii LED.

We wnętrzu mamy m.in. nowe przełączniki oraz dysze nawiewów. Producent twierdzi, że nie zmieniono jedynie kierownicy oraz panelu klimatyzacji. Nie można się jednak oprzeć wrażeniu, że kokpit zaczerpnięto z modelu 458.

Początkowo auto miało otrzymać nazwę 458 M,czyli Modificata. Jednakże, jak podaje producent, zmiany okazały się na tyle duże, że firma zdecydowała się nadać mu inny numer.

Pod maską nowego Ferrari spoczywa silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,9 litra. Jednostka generuje 670 KM dostępnych przy 8 000 obr./min. oraz 760 Nm momentu obrotowego, który jest osiągany przy 3 000 obr./min. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 3 sekundy, a sprint do 200 km/h zajmuje mu 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna nowego Ferrari 488 GTB to 330 km/h.[minigallery ids=”10459″ prettyphoto=”true”]

Moc silnika w całości jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem zmodyfikowanej, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej z systemem rozdziału momentu obrotowego Variable Torque Management.

Nowe Ferrari 488 GTB zostanie oficjalnie zaprezentowane w Genewie. Kabriolet, czyli wersja Spider zadebiutuje we wrześniu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

To nie pierwszy model włoskiego producenta z oznaczeniem GTB. Ostatnio zostało ono użyte w modelu 599 GTB. Wcześniej można było je spotkać m.in. w modelu 308 GTB produkowanym od 1975 roku.