PODZIEL SIĘ

Od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, agresywne zderzaki, a we wnętrzu fotele Recaro. Oto cechy tego małego auta.

Na salonie samochodowym w Genewie Opel pokaże sportową odmianę piątej generacji Corsy. Pod maską spoczywa silnik 1,6 Turbo ECOTEC o mocy 207 KM i momencie obrotowym wynoszącym 280 Nm. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Takie parametry pozwalają rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Aby bezpieczniej hamować zastosowano z przodu większe tarcze hamulcowe o średnicy 308 mm.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Corsa OPC” align=”center” prettyphoto=”true”]

W erze ciągłego ograniczania emisji spalin, w dół idzie również zużycie paliwa. Tak jest przynajmniej w teorii. Według producenta auto średnio będzie spalać 7,5 litra na 100 km. Zawieszenie opracowano razem z firmą Koni. W sumie Opel Corsa OPC został obniżony o 10 mm.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-4.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Opel Corsa OPC” align=”left” prettyphoto=”true”]

Przy tego typu samochodach poza osiągami ważny jest również groźny wygląd, który pozwoli wyróżnić się w miejskiej dżungli. Opel Corsa OPC otrzymał więc agresywny przedni zderzak z wlotami powietrza wykończonymi srebrnymi wstawkami, dodatkowy wlot powietrza w przedniej części maski, dodatkowe boczne listwy, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, spojler na tylnej klapie bagażnika oraz sporych rozmiarów końcówki układu wydechowego marki Remus. Całość stoi na 17-calowych aluminiowych felgach odzianych w opony o parametrach 215/45. Auto może być również polakierowane na jasnoniebieski kolor zarezerwowany dla OPC.

Wnętrze odróżnia się od standardowej Corsy  jednoczęściowymi, świetnie wyprofilowanymi fotelami Recaro oraz aluminiowymi nakładki na pedały. Jest także spłaszczona od dołu kierownica.

Dla tych, którym te osiągi nie wystarczają, za dopłatą producent może auto doposażyć o pakiet dodatków Performace Package w skład którego wchodzi mechaniczny dyferencjał, 18-calowe felgi oraz hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Opel-Corsa-OPC-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Corsa OPC” align=”center” prettyphoto=”true”]