PODZIEL SIĘ

Stylistycznie to jedynie ewolucja. Niemiecki producent zwrócił jednak uwagę na komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo.

Volkswagen Caddy czwartej generacji został pokazany po raz pierwszy w poznańskiej fabryce koncernu. Przez 11 lat kariery, na drogi wyjechało ponad pół miliona egzemplarzy modelu trzeciej generacji. Jak przystało na niemiecki koncern, zmiany nie są rewolucyjne. Uwagę zwraca przede wszystkim inna tylna klapa oraz światła.

Pod maskę trafiły znane z innych modeli koncernu silniki TDI oraz TSI. Wśród czterech jednostek TDI znajdziemy czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, który dostępny jest w wariantach mocy od 75 KM do 150 KM. W ofercie są także trzy silniki benzynowe. Najsłabszy to czterocylindrowe 1.2 TSI o mocy 84 KM. W ofercie znajduje się również trzycylindrowy 1.0 TSI uzyskujący 102 KM oraz czterocylindrowy 1.4 TSI generujący moc 125 KM.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Caddy” align=”center” prettyphoto=”true”]

Nowy Volkswagen Caddy został wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. Auto ma również system hamulcowy, który  po zderzeniu sam automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.

Ciekawym rozwiązaniem jest system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Gdy stwierdzi, że styl jazdy kierującego odbiega od stylu uznanego za normalny – zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne. Jest także system ACC monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego. Działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Caddy” align=”center” prettyphoto=”true”]

W ramach wyposażenia dodatkowego zwiększającego komfort kierowcy, dostępny jest system świateł drogowych Light Assist. Automatycznie włącza i wyłącza on w odpowiednich warunkach światła drogowe.

Podstawowe ceny w Niemczech wynoszą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15 330 euro netto (18 242,70 euro brutto, wersja Conceptline, zastępująca dotychczasową odmianę Startline). W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Volkswagen Caddy trafi do polskich salonów.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Volkswagen-Caddy-2015-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Caddy” align=”center” prettyphoto=”true”]