PODZIEL SIĘ

To najmocniejszy Cayman jaki kiedykolwiek powstał. Silnik zapożyczono z Porsche 911 Carrera S.

Światowa premiera będzie miała miejsce na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Wcześniej palmę pierwszeństwa pod względem mocy dzierżył Porsche Cayman GTS.

Auto jest napędzane silnikiem 3,8 litra przyjętym wprost z Porsche 911 Carrera S. Ma on jednak nieco mniejszą moc – 385 KM. Porsche Cayman GT4 do pierwszej setki rozpędza się w 4,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 295 km/h.  Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna z aktywnymi poduszkami zawieszenia silnika. Nie ma tutaj automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej PDK.

Z zewnątrz Porsche Cayman GT4 różni się od standardowej odmiany. Z przodu znajdziemy inny zderzak, z trzema potężnymi wlotami powietrza, dodatkowy wlot powietrza przed przednią maską oraz zamontowane na stałe duże tylne skrzydło. Całe nadwozie zostało obniżone o 30 mm w porównaniu ze standardową wersją. Wstawiono również wydajniejszy układ hamulcowy.[minigallery ids=”10605″ prettyphoto=”true”]

Lista opcji obejmuje m.in. ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy, w pełni kubełkowe fotele wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknami węglowymi, specjalny pakiet Sport Chrono z aplikacją Track Precision oraz pakiet Club Sport.

Mimo że premiera dopiero przed nami, to auto można już zamawiać. W Niemczech Porsche Cayman GT4 kosztuje 85 779 euro, czyli około 350 tysięcy złotych.

  • Noo moc robi ogromne wrażenie. Ciekawe jak ze spalaniem… no ale przy takich samochodach ono chyba nie gra roli 🙂