PODZIEL SIĘ

To nie jedyny przykład wymiany modelowej pomiędzy markami należącymi do koncernu GM.

Przez najbliższe lata fabryki Opla w Europie będą produkowały takie modele jak: Opel Astra, Ople Insignia oraz Opel Cascada na rynek australijski oraz nowozelandzki. Samochody będą jednak sprzedawane w tych krajach pod marką Holden, która ma tam wypracowaną pozycję.

Opel, będący własnością amerykańskiego koncernu General Motors poinformował, że z linii produkcyjnej niemieckiej fabryki w Russelsheim zjechał pierwszy Holden Insignia VXR z silnikiem o mocy 325 KM. Holdeny Astra i Cascada będą produkowane w fabryce w Gliwicach.

Astra, Cascada i Insignia są cenione w Europie za osiągi i wysoką jakość wykonania, więc doskonale uzupełnią ofertę marki Holden – mówił Bill Mott, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w firmie Holden. Oznaczenie VXR jest zarezerwowane dla najmocniejszych wersji Holdenów. W przypadku modeli Astra oraz Insignia będą to odpowiedniki europejskich odmian OPC.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Holden-Insignia-VXR-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/02/Holden-Insignia-VXR-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Holden Insignia OPC” align=”center” prettyphoto=”true”]

Koncern planuje, że w przyszłości mniej więcej jedną trzecią produktów w gamie modelowej marki Holden będą stanowiły samochody dostarczane przez Opla.

To nie jedyny przykład wymiany modelowej pomiędzy markami należącymi do koncernu GM. Kilka tygodni temu na salonie samochodowym w Detroit marka Buick zaprezentowała kabrioleta Cascadę. W zeszłym roku ogłoszono także, że firma Opel jeszcze w bieżącej dekadzie uruchomi w Rüsselsheim produkcję nowego modelu Buicka na rynek amerykański.