PODZIEL SIĘ

Z oferty zniknie silnik V8 oraz manualna skrzynia biegów. To najmocniejsze Audi w historii.

Tak, jak można było się spodziewać, nowe Audi R8 z zewnątrz nie różni się znacznie od swojego poprzedniego. Stylistycznie jest to raczej ewolucja niż rewolucja. Duże wrażenie robi masywny tył samochodu z wielkim dyfuzorem. Z przodu widać nawiązania do modelu TT. Po bokach przedniego zderzaka umieszczono pionowe, nie tak jak było to wcześniej, poziome żebra. Nadaje to karoserii sporo świeżości, ale niestety nieco zwęża ją optycznie.

W standardzie znajdują się 19-calowe koła z oponami o parametrach 245/35 z przodu oraz 295/35 z tyłu. Za dopłatą można założyć 20-calowe felgi. Większe felgi są konieczne, jeżeli klient chce mieć zamontowane ceramiczne tarcze hamulcowe.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/Audi-R8-V10-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/Audi-R8-V10-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowe Audi R8″ align=”center” prettyphoto=”true”]

Konstrukcyjnie auto jest mocno zbliżone do Lamborghini Huracan. Pod maską nie zobaczymy już silnika V8. Producent ograniczył ofertę do jednostki V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 540 KM. Ten do pierwszej setki rozpędza auto w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 323 km/h. W wersji plus, auto ma aż 610 KM i do 100 km/h rozpędza się o 0,3 sekundy szybciej. Mocniejsza odmiana jest zatem rekordzistą. Nigdy bowiem w historii marki z czterema pierścieniami w logo nie produkowano równie mocnego samochodu. Moc nowego Audi R8 będzie przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni S-tronic. Niestety nie będzie możliwości kupienia tego sportowego auta za manualną skrzynią biegów.

Ciekawostką oferty jest wersja Audi R8 e-tron. Jest to auto w pełni elektryczne, którego moc stanowi 340 KW i 920 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h wprawdzie będzie trwał tylko 3,9 sekundy, ale pytanie jaki zasięg będzie miało to sportowe auto? W szczególności, że jego masa własna to 1555 kg.

Nowa Audi będzie miało w standardzie nowe w pełni LED-owe reflektory. Za dopłatą będzie można zamówić reflektory laserowe, o których pisaliśmy wcześniej.

Auto oficjalnie zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/Audi-R8-V10-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/Audi-R8-V10-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowe Audi R8 – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]