Toyota Auris właśnie przeszła kurację odmładzającą.
Toyota zaprezentowała podczas Salonu Samochodowego w Genewie odświeżoną wersję Aurisa. Z zewnątrz widać, że w porównaniu do obecnie oferowanej wersji, zyskała nowy grill oraz przednie i tylne światła w technologii LED.
Do gamy jednostek benzynowych dołącza całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s. oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km. Co interesujące, silnik 1.2 ma taką samą moc jak montowany do tej pory 1.6, ale spala mniej paliwa.
To jednak nie wszystkie zmiany w gamie silnikowej. Dotychczasowy diesel 2.0 D-4D zostanie zastąpiony nową jednostką 1.6 D-4D, a silnik 1.4 D-4D gruntownie zmodernizowany. Ten pierwszy rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. i spala około 4.1 l/100 km.
Wnętrze nowej Toyoty Auris jest teraz wyższej jakości. Przyczynia się do tego mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.
Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. Całkowicie przekonstruowany został panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki.
Przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby nowy Auris był mocniej i szerzej osadzony na drodze, przenosząc niżej środek ciężkości pojazdu.
Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w lipcu 2015 roku.
[minigallery ids=”10936″ prettyphoto=”true”]