PODZIEL SIĘ
Opel Corsa C opinie o modelu

Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje, więc jeżeli nie przeszkadza Ci dość nudna stylistyka wnętrza oraz karoserii i potrzebujesz taniego auta do jazdy po mieście, to Opel Corsa C nie zawiedzie. Oto opinie na temat tego popularnego modelu.

Do takiego sposobu eksploatacji trzeba jednak wybrać odpowiedni silnik. Przed zakupem należy również sprawdzić kilka newralgicznych elementów, jak stan układu kierowniczego oraz manualnej skrzyni biegów. Jeżeli okażą się one sprawne, to auto będzie tanie w eksploatacji.

Opel Corsa C był produkowany w latach 2000-2006 i opinie po jego prezentacji były mieszane. Model należy do segmentu B, w którym konkuruje z takimi samochodami, jak Renault Clio, Ford Fiesta czy Skoda Fabia. Corsa była modelem globalnym, ponieważ General Motors, do którego należy Opel, sprzedawał to małe auto także pod nazwą Holden Barina, Vauxhall Corsa czy w Ameryce Południowej Chevrolet Corsa (także jako sedan).

Opel Corsa C tył – opinie o modelu

Corsa C przeszła facelifting po trzech latach obecności na rynku. Z zewnątrz zmiany były kosmetyczne. Zmniejszono ilość czarnego plastiku na przednim i tylnym zderzaku. Inny był również grill. Z tyłu światła przeciwmgielne powędrowały na dolną cześć zderzaka, gdyż wcześniej znajdowały się wyżej. Modernizacja objęła również silniki.

Produkcją małego hatchbacka zajmowały się zakłady w Eisenach (Niemcy), Saragossie (Hiszpania), a także w Brazylii, Egipcie oraz RPA.

Opel Corsa C to auto stosunkowo proste w budowie, co wpływa na jego całkiem pozytywne opinie na temat bezawaryjności. W standardzie znajdziemy ABS, poduszkę powietrzną kierowcy, radio, centralny zamek oraz pirotechniczne napinacze pasów. Bez problemów powinniśmy jednak znaleźć na rynku wtórnym egzemplarze wyposażone w klimatyzację, elektryczne szyby z przodu oraz dwie lub cztery poduszki powietrzne. W opcji znajdowało się wiele dodatków, za które nawet w najnowszych samochodach trzeba słono dopłacać. Dotyczy to przede wszystkim tempomatu, wielofunkcyjnej kierownicy, czujników parkowania, komputera pokładowego, podgrzewanych foteli, reflektorów ksenonowych, czujnika deszczu czy systemu ESP. Ponadto występowały również kurtyny powietrzne, światła przednie przeciwmgielne, czy elektryczne zagłówki przednich foteli. Wersje wyposażenia noszą różne nazwy. Najskromniejszą była Base, ale występowały też Eco, Comfort, Enjoy czy Cosmo.

Opel Corsa C opinie

Ilość miejsca w środku nie odbiega od tego, co ma do zaproponowania konkurencja z tego segmentu i tutaj opinie są zgodne. Pod tym względem przebija go jedynie Honda Jazz, którą opisywaliśmy wcześniej. Pojemność bagażnika wynosi 260 litrów, czyli praktycznie tyle samo, ile w konkurencyjnym Renault Clio drugiej generacji. Wzornictwo wnętrza raczej nie zachwyca. Jest proste, ale niezbyt ładne.

Opel Corsa C opinie – silniki

Do wyboru były cztery silniki benzynowe i cztery diesle. W zależności od potrzeb każdy znajdzie coś dla siebie. Trzeba pamiętać jednak, że kupując auto przede wszystkim do miasta, lepiej wybrać benzyniaka, ze względu na niższe koszty serwisowe.

Najsłabszy silnik benzynowy miał 1 litr i 58 KM. Dalej w kolejności mamy silnik 1,2 litra o mocy 75 KM i 1,4 litra 90 KM. Wszystkie trzy wraz z faceliftingiem zostały zmodernizowane. Zastosowano wówczas technologię twinport, czyli zmienną długość kanałów dolotowych. Moc dzięki temu zwiększyła się minimalnie, ale większą różnicę czuć w kwestii zużycia paliwa. Który najlepiej wybrać?

Opel Corsa C – bezpieczeństwo i test NCAP:

Podstawowa jednostka o pojemności 1 litra ma trzy cylindry. Jej zaletą jest niskie spalanie (niecałe 6 litrów w mieście). Jest ono jednak osiągalne przy mało dynamicznej jeździe. Mała moc powoduje (od 0 do 100 km/h w 16 sekund), że aby pojechać bardziej żwawo trzeba wciskać gaz do podłogi, a to znacząco zwiększa zużycie paliwa. Trzeba również dodać, że silnik ten ma dość niską kulturę pracy, a do jego najczęstszy awarii należy zaliczyć zużywający się łańcuch rozrządu. Koszt wymiany w ASO to około 2 tysiące złotych.

Silnik 1,2 litra jest mniej awaryjny i zapewnia lepsze osiągi, a nadal stosunkowo mało pali. My wybralibyśmy jednak wersję 1,4 litra Twinport, która również jest trwała.

Opel Corsa C – wnętrze opinie

Wśród diesli znajdziemy silniki o pojemności 1,3 oraz 1,7 litra. Jeżeli już chcemy Corsę z silnikiem wysokoprężnym to należy wybrać te z oznaczeniem CDTi. W szczególności godny uwagi jest diesel o pojemności 1,3 litra. Został on zapożyczony od koncernu Fiat. Jest sprawdzony i mało awaryjny. Włoskie diesle o większej pojemności trafiały także do Opla Vectry C. Jest jeszcze silnik 1,7 CDTi produkcji Isuzu. Naszym zdaniem, wśród diesli tylko jednostka 1,3 jest godna uwagi. Niestety mniejsza podaż silników napędzanych ropą w ofercie sprawia, że są one droższe w zakupie.

Opel Corsa C opinie – problemy, wady i usterki

Kupując Opla Corse C należy zwrócić uwagę na stan układu wydechowego, który lubi rdzewieć, a także kolumny kierowniczej. Pod tym względem wielu kierowców ma słaba opinię o tym modelu. Przy większym przebiegu może ona mieć duże luzy, a naprawa kosztuje przynajmniej tysiąc złotych. Auto było dostępne ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Easytronic. Takich egzemplarzy należy unikać, jeżeli chcemy spokojnie spać nie martwiąc się, że naprawy opróżnią nasz portfel. Niestety również manualna skrzynia biegów może po latach stać się mało precyzyjna.

Zawieszenie nie jest ani przesadnie usterkowe, ani zbyt trwałe. Jazda po naszych drogach powoduje, że raz na jakiś czas trzeba w nie zainwestować. Jest ono jednak proste w budowie, a części są tanie ze względu na bogatą ofertę zamienników.

Opel Corsa C opinie bagażnik

Warto sprawdzić czy nie ma wycieków oleju. Jeżeli takowe się zdarzają, to prawdopodobnie jest to wina czujnika ciśnienia oleju.

Opel Corsa C opinie – warto?

Opel Corsa C to popularne auto na rynku wtórnym. Duża liczba ogłoszeń sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Należy uważać jednak na samochody po flotowe oraz sprowadzone zza granicy. Te z pierwszej kategorii będą tańsze, ale mocniej wyeksploatowane, natomiast te z drugiej będą miały cofnięte liczniki, a duże przebiegi wiążą się z kilkoma wydatkami w przypadku tego modelu.

Przyzwoitą Corsę z pierwszej połowy okresu produkcji kupimy za około 7 tysięcy złotych. Nie oznacza to jednak, że nie można znaleźć taniej oferty. Za egzemplarz z dieslem 1,3 CDTi trzeba zapłacić około 2,5 tysiąca złotych więcej, jednakże będzie to auto nieco młodsze (2004-2005).

ZALETY:

  • tanie części zamienne
  • niewielka awaryjność silników benzynowych 1,2 oraz 1,4
  • dobre zabezpieczenie antykorozyjne

WADY:

  • awarie skrzyni biegów i układu kierowniczego
  • stylistyka
  • sporo w ofercie auto zużytych po flotach

Opel Corsa C – dane techniczne:

Produkcja w latach: 2000 – 2006
Silniki: benzynowe: 1.0 ECOTEC 58KM 2000-2003, 1.0 ECOTEC eco 58KM 2002-2003, 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 2003-2006, 1.2 ECOTEC 75KM 2000-2004, 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 2004-2006, 1.4 ECOTEC 90KM 2000-2003, 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 2003-2006, 1.6 ECOTEC turbo OPC 175KM 2002-2006, 1.8 ECOTEC 125KM 2000-2006, diesle: 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 2003-2006, 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 2003-2006, 1.7 DI ECOTEC 65KM 2000-2003, 1.7 DTI ECOTEC 75KM 2000-2003
Rodzaje skrzyń biegów: 5-biegowa manualna 5-biegowa półautomatyczna 4-biegowa automatyczna
Rodzaje napędu: przedni
Długość: 3d: 3815 mm, 5d: 3839 mm, sedan: 4181 mm
Szerokość: 1645 mm
Wysokość: 1440 mm, sedan: 1430 mm
Liczba miejsc: 5

Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.