PODZIEL SIĘ

Ta pozornie egzotyczna ciekawostka z Japonii mogłaby się przyjąć w Europie. Niestety prawdopodobnie nie trafi ona na polski rynek.

Suzuki Alto Turbo RS ma silnik 0,66 litra o mocy 64 KM i 95 Nm. Pozornie wydaje się, że to mało, jednakże w porównaniu z niską masą auta (670 kg, czyli mniej niż Fiat Seicento) sytuacja wygląda już nieco inaczej. Co ciekawe Alto Turbo RS będzie dostępne w Japonii z napędem na wszystkie koła, wówczas masa wzrasta do 720 kg, ale to z pewnością spodobało by się w Europie, gdzie 4×4 jest w modzie. Auto ma jedynie 3,4 metra długości i 1,5 metra szerokości, co pozwoli na łatwe manewrowanie na zatłoczonych parkingach.

Aby podkreślić sportowy charakter, Suzuki Alto Turbo RS ma sporo dodatków, takie jak 15-calowe aluminiowe koła z oponami Bridgestone Potenza RE050A, fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, czy czerwony lub czarny pasek ciągnący się wokół nadwozia. W dolnej części tylnego zderzaka znajdziemy element przypominający dyfuzor. Sportowe wrażenia dodaje mechaniczna przekładnia z automatycznym sprzęgłem pozwalająca na manualną zmianę biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Niestety nie ma możliwości zamontowania skrzyni w pełni manualnej.[minigallery ids=”11167″ prettyphoto=”true”]

Szkoda, że europejscy klienci nie będą mogli posmakować emocji, jakie daje to auto. Suzuki Alto Turbo RS będzie oferowany tylko w Japonii z ceną około 10 tys. dolarów.  Na starym kontynencie sprzedawane są zwykłe wersje Suzuki Alto. Auto występuje także pod nazwą Celerio.