PODZIEL SIĘ

XF jest nieco mniejszy z zewnątrz od swojego poprzednika, ale w środku ma oferować więcej miejsca.

Jaguar zdecydował się, aby nie dokonywać rewolucji w stylistyce nowego XF. Co prawda auto zyskało więcej ostrych przetłoczeń, dzięki czemu nabrało bardziej sportowego wyglądu, ale jednocześnie został charakterystyczny, duży grill na przodzie. Zmianie poddane zostały także przednie lampy, które wyraźnie się spłaszczyły. To również ma wpływ na agresywniejszy wygląd całości.

Co ważne, nowy Jaguar XF jest teraz krótszy o 7 mm i niższy o 3 mm od swojego poprzednika. Jednocześnie ma większy rozstaw osi o 51 mm, co w sumie daje 2960 mm. Powinno to się znacząco przełożyć na przestrzeń w kabinie. Ponadto producent zdecydował się na obniżenie masy i to aż o 190 kilogramów. W jaki sposób tego dokonał? Używając aluminium, które teraz stanowi aż 75 procent nadwozia. To jeszcze nie wszystko. Nowy Jaguar XF ma ponoć idealne rozłożenie masy wynoszące 50:50. Będzie się zatem bardzo dobrze prowadzić.

W salonach będzie można wybierać spośród kilku silników. Najsłabsza jednostka to dwulitrowy diesel Ingenium HP, który generuje 163 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Dostępna ma być również jego mocniejsza wersja – 180 KM i 430 Nm. Fani diesla znajdą jeszcze jednostkę V6 o pojemności trzech litrów. Ta już ma generować 300 KM oraz 700 Nm.

Wielbiciele benzyniaków mają wyłącznie do wyboru trzylitrowe V6 o mocy 380 KM i 450 Nm. Wszystkie silniki będą współpracować obowiązkowo ze skrzynią automatyczną z ośmioma biegami. Wyjątkiem pozostanie najsłabszy motor o pojemności dwóch litrów. Tutaj klient będzie mógł sobie zażyczyć 6-stopniową skrzynię manualną.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_01_LowRes.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_01_LowRes.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XF” align=”center” prettyphoto=”true”]

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_03_LowRes.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_03_LowRes.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XF” align=”center” prettyphoto=”true”]

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_02_LowRes.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_02_LowRes.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XF” align=”center” prettyphoto=”true”]

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_02_LowRes-środek.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2015/03/jag_new_xf_studio_image_240315_02_LowRes-środek.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XF” align=”center” prettyphoto=”true”]