Najnowszy Opel Corsa OPC jest tańszy od swojego poprzednika, ale jednocześnie oferuje więcej mocy.
Ceny Opla Corsy OPC zaczynają się od 90 500 złotych. Auto pod maską ma silnik o pojemności 1.6 litra, który rozwija moc 207 KM. Producent deklaruje, że przy takiej mocy, mała ale sportowa Corsa, zadowoli się 7,5 litrami paliwa w cyklu mieszanym. Co ciekawe, autko posiada funkcję overboost, dzięki czemu można chwilowo zwiększyć jego moc o 50 Nm, czyli do 280 Nm.
Auto wyróżnia się od zwykłej wersji Corsy wlotem powietrza, wyrazistym kształtem pokrywy silnika, wydatnym tylnym spojlerem i podwójną końcówką układu wydechowego Remus. W porównaniu z poprzedniczką nowa Corsa OPC oferuje dodatkowe 15 KM mocy. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy — jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata — Północnej Pętli Nürburgring.
Sportowy klimat panuje także we wnętrzu nowej Corsy OPC. Uwagę zwracają wyczynowe fotele Recaro, zapewniające optymalne podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC.
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający jeszcze lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem. W skład pakietu wchodzą także 18‑calowe koła z oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330‑milimetrowymi tarczami z przodu.
[minigallery ids=”11296″ prettyphoto=”true”]