PODZIEL SIĘ

Najnowszy Opel Corsa OPC jest tańszy od swojego poprzednika, ale jednocześnie oferuje więcej mocy.

Ceny Opla Corsy OPC zaczynają się od 90 500 złotych. Auto pod maską ma silnik o pojemności 1.6 litra, który rozwija moc 207 KM. Producent deklaruje, że przy takiej mocy, mała ale sportowa Corsa, zadowoli się 7,5 litrami paliwa w cyklu mieszanym. Co ciekawe, autko posiada funkcję overboost, dzięki czemu można chwilowo zwiększyć jego moc o 50 Nm, czyli do 280 Nm.

Auto wyróżnia się od zwykłej wersji Corsy wlotem powietrza, wyrazistym kształtem pokrywy silnika, wydatnym tylnym spojlerem i podwójną końcówką układu wydechowego Remus. W porównaniu z poprzedniczką nowa Corsa OPC oferuje dodatkowe 15 KM mocy. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy — jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata — Północnej Pętli Nürburgring.

Sportowy klimat panuje także we wnętrzu nowej Corsy OPC. Uwagę zwracają wyczynowe fotele Recaro, zapewniające optymalne podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC.

Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający jeszcze lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem. W skład pakietu wchodzą także 18‑calowe koła z oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330‑milimetrowymi tarczami z przodu.

[minigallery ids=”11296″ prettyphoto=”true”]