PODZIEL SIĘ

GWA wyprodukuje specjalną wersję modelu Studebaker. Wszystko po to, aby uczcić sukcesy tego modelu w wyścigach w latach 90.

Studebaker Veinte Victorias zostanie wyprodukowany w 20 egzemplarzach. 19 z nich będą żółte, a tylko jeden czarny. Auto będzie napędzane silnikiem o pojemności 6,2-litra V8 LS9 od Chevroleta. Całość będzie generować 620 KM i wspierane będzie sześciostopniową skrzynią manualną. Auto stylistyką mocno ma nawiązywać do pierwowzoru z lat 50. Dlaczego akurat GWA wybrało to auto do odświeżenia? Wszystko przez sukcesy w wyścigu Carrera Panamericana.

Carrera Panamericana to wyścig, który był organizowany w Meksyku w latach 50. W sumie odbyło się wtedy jego pięć edycji. Ale to nie w tamtych latach Studebaker odnosił sukcesy. Otóż później Carrera Panamericana powróciła w roku 1988 i wyścigi rozgrywane są do dziś. Jeden wyścig Carrera Panamericana trwa przez 7 dni, a trasa przebiega przez 3200 km. Organizatorzy reaktywowanej wersji wyścigu Carrera Panamericana podzielili auta na kilka kategorii. Między innymi na te klasyczne z lat 50. Od roku 1993 do 2001 bezkonkurencyjnym okazał się model Studebaker i to właśnie na część tych zwycięstw, GWA buduje limitowaną serię (w oryginalnym wyścigu w latach 50., Studebaker nie wygrał ani razu). Później Studebaker wygrywał jeszcze kilka razy i właśnie zanotował 20. zwycięstwo w swojej karierze. To dlatego na Studebaker Veinte Victorias znajduje się cyferka 20 obok drzwi.

Studebaker Veinte Victorias galeria zdjęć:

[minigallery ids=”15849″ prettyphoto=”true”]