PODZIEL SIĘ
Audi A6 C6

Jeżeli Audi A6 z lat 2004-2011, to tylko wersja benzynowa, gdyż diesle mogą wymagać dużych nakładów finansowych. Problem wysokiego spalania można rozwiązać montażem wysokiej jakości instalacji gazowej, to jednak nie uwolni nas od wszystkich wydatków, gdyż elementy zawieszenia mogą być drogie w naprawie. Nie ma się jednak co dziwić, w końcu to klasa premium. A jakie są dokładnie opinie o Audi A6 C6? Sprawdźcie.

Audi A6 o oznaczeniu fabrycznym C6 pierwszy raz zostało pokazane na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2004 roku. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Waltera de Silvę, który na swoim koncie ma takie projekty jak Alfa Romeo 156, Seat Ibiza III, Audi TT czy Volkswagena Scirocco. Była to trzecia generacja modelu klasy wyższej z oznaczeniem A6. Początkowo auto można było kupić tylko w nadwoziu typu sedan. Dopiero w kolejnym roku (2005) wprowadzono odmianę kombi. Także wtedy auto otrzymało tytuł Car of the Year.

W 2006 roku pojawiła się uterenowiona wersja Audi A6 Allroad. Odmiana seryjnie jest wyposażona w napęd na cztery koła Quattro, a także pneumatyczne zawieszenie. Do jego napędzania służyły tylko mocniejsze jednostki z palety silników (benzynowe: 3,2 i 4,2 litra oraz diesla: 2,7 i 3,0 litra).

Także w 2006 roku zaprezentowano sportowe odmiany S6 oraz RS6 niemieckiej limuzyny, które rzecz jasna cieszą się bardzo dobrą opinię ze względu na wysoką mocą i walory praktyczne. Obie posiadały ten sam silnik V10, który montowano w ówczesnym Lamborghini Gallardo. Audi S6 dysponuje mocą 435 KM. Z zewnątrz sportowy charakter zdradza jedynie atrapa chłodnicy oraz emblematy. Inaczej jest w przypadku RS6. Tutaj kierowca ma do dyspozycji 580 KM, dzięki czemu auto do setki rozpędza się w 4,5 sekundy. Poszerzone zostały nadkola, a felgi przykrywają ogromne nawiercane tarcze hamulcowe.

W 2008 roku Audi A6 przeszło face lifting. Zmieniono przednie oraz tylne światła na wykonane w techonologii LED. Wadą tego typu oświetlenia są niestety wypalające się diody. Według producenta miały być one wieczne, jednakże praktyka pokazuje, że kończy się to wymianą całego reflektora. Wraz z face liftingiem pojawił się także nowy grill. Zmiany mechaniczne ograniczono do poprawek elektroniki, układu zawieszenia oraz modernizacji palety silników.

Audi A6
Audi A6

Bezpośrednim konkurentem Audi A6 (C6) jest BMW serii 5 (E60/E61) oraz Mercedes klasy E (W211). Jak marka premium od Volkswagena wypada na tle rywali? Audi mierzy 4,93 cm i jest najdłuższe w stawce. Dzięki silnikowi bardziej wysuniętemu do przodu, Audi A6 zapewnia pasażerom więcej przestrzeni niż ma to miejsce w BMW, którego silniki cofnięto za przednią oś. Konsekwencją są jednak gorsze właściwości jezdne. Ze względu na umiejscowienie silnika w Audi A6 ma dość długi zwis przedni, co nie pomaga w manewrach na ciasnych parkingach.

Problemu za to nie sprawia blacharka, której opinie są dobre. Nadwozie ocynkowano wyjątkowo pieczołowicie, a cześć elementów wykonano z aluminium. Dzięki temu rdzą nie trzeba się martwić. Bagażnik Audi A6 pomieści 545 litrów w wersji sedan oraz 560 litrów w wersji kombi. Wynik ten jest lepszy zarówno od BMW, jak i Mercedesa.

Audi A6 C6 opinie – MMI, czyli Multi Media Interface

Wszystkie egzemplarze wyposażone są w system MMI. W zależności od wersji mogą występować różne jego odmiany np. 2G Basic, 2G High. W wersjach po face liftingu montowano również odtwarzacz DVD i twardy dysk. We wspomnianym systemie nie sprawdzimy jednak parametrów samochodu, tak jak to jest w BMW. Część funkcji można jednak odblokować wchodząc w tzw. interfejs diagnostyczny.

Audi A6 – bezpieczeństwo – NCAP:

Wśród usterek elektroniki należy wymienić awarie podnośników szyb oraz zamka klapy bagażnika. Zacinać się lubi również szyberdach.

Audi A6 C6 opinie o silnikach. Diesle awaryjne, a benzyniaki sporo palą

Większość osób poszukujących tego samochodu decyduje się na diesle. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na niewielką sprzedaż Audi A6 w polskich salonach, większość egzemplarzy na rynku wtórnym pochodzi z importu, co wiąże się ze sporymi przebiegami. Normą jest cofanie liczników, które jest prostsze niż w BMW serii 5.

Najrozsądniejszym wyborem wśród diesli jest odmiana 3,0 TDI. Dysponuje ona mocą od 225 do 240 KM, co daje niezłego kopa pojazdowi ważącemu ponad 1,5 tony. Największą awarią, jaka może nas spotkać, to konieczność wymiany napinaczy łańcuchów rozrządu. Objawia się to hałasowaniem łańcucha. Konieczność wymiany pojawia się najczęściej po 150 tys. km. Niestety nie jest on umieszczony z przodu silnika, ale obok skrzyni biegów i aby go wymienić, należy podnieść cały silnik, co może kosztować około 5 tys. złotych. Jeżeli to zignorujemy, a łańcuch nam przeskoczy, to koszt remontu silnika sięgnie około 10 tys. złotych. Inną przypadłością 3-litrowego silnika są awarie układu wtryskowego oraz układu klap w kolektorze dolotowym o zmiennej długości.

Audi A6
Audi A6

Drugim popularnym dieslem w Audi A6 jest odmiana 2,0 TDI. W egzemplarzach przed face liftingiem silnik miał 140 KM. W 2008 roku wprowadzono w nim wtrysk common rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, których niestety nie da się regenerować. Wersje z początku produkcji nie są polecane. Najczęstsze usterki to nieszczelność zaworu EGR, zacieranie się pompy paliwa, zużycie dwumasowego koła zamachowego, awarie wtryskiwaczy oraz zapychanie się filtra cząstek stałych.

Wybór silników benzynowych jest zacznie szerszy i na ich temat są pozytywne opinie. Niestety na rynku samochodów używanych, benzyniaki stanowią jedynie 15 procent oferty. Najsłabszy 2-litrowy silnik benzynowy TFSI generuje 170 KM. Podobnie jak jednostka 2,4 litra oraz 3 litry, nadaje się do przeróbki na gaz. Pozostałe mają wtrysk bezpośredni, co utrudnia funkcjonowanie silnika z instalacją gazową. Silniki benzynowe większych problemów nie generują. M.in. z tego względu polecamy bardziej wybór Audi A6 w parze z jednostką benzynową, najlepiej jedną z trzech, nadających się do przeróbki na gaz.

Audi A6 C6 opinie – aluminiowe zawieszenie

Zawieszenie w Audi A6 w znacznej części wykonano z aluminium. Jego trwałość stoi na dość wysokim poziomie, co nie znaczy, że obejdziemy się bez napraw. Auta z dużym przebiegiem mogą wymagać wymiany tulei wahaczy oraz łożysk. Komplet wahaczy poza autoryzowanym serwisem kosztuje około 800 złotych. Za pojedynczy element zapłacimy mniej więcej 50 złotych. Na szczęście jest możliwość wymiany samych tulei.

Audi A6 - Avant
Audi A6 – Avant

Audi A6 C6 – opinie, cena, podsumowanie

Za nowe Audi A6 trzeba było zapłacić co najmniej 150 tysięcy złotych. Teraz auto to można kupić za ułamek tej ceny. Najstarsze egzemplarze kosztują niespełna 30 tys. złotych. Nie ma co się jednak oszukiwać. Realny przebieg nie będzie niższy niż 200 tys. km. Normą jest przekręcanie liczników, a w tym przypadku przebieg w granicach 300 tys. km także nie będzie niczym nadzwyczajnym. Najnowsze egzemplarze mają zaledwie 4 lata, a zatem za zadbane A6, które przejechało mniej niż 150 tys. km trzeba zapłacić około 85 tys. złotych. A jakie są Wasze opinie na temat tego modelu? Dajcie znać w komentarzach pod artykułem.

ZALETY:

  • wysoki komfort podróżowania
  • bogate wyposażenie
  • bardzo dobre zabezpieczenie nadwozia przed korozją

WADY:

  • bardzo kosztowne awarie silników diesla
  • przepalające się światła typu LED
  • awarie elektroniki

Audi A6 C6 – dane techniczne:

Produkcja w latach: 2004 – 2011. Do 2012 w Chinach
Silniki: benzynowe: 2.0 TFSI (170KM), 2.4 V6 24V (177KM), 2.8 V6 FSI (210KM), 2.8 V6 FSI (220KM), 2.8 V6 FSI (190KM), 3.0 V6 TFSI (290KM), 3.2 V6 FSI (255KM), 4.2 V8 FSI (350KM), 4.2 V8 40V (335KM), 5.0 V10 TFSI (Limousine) (580KM), 5.2 V10 FSI (435KM), diesle: 2.0 TDI (140KM), 2.0 TDI e (136KM), 2.0 TDI (136KM), 2.0 TDI (170KM), 2.7 V6 TDI (190KM), 2.7 V6 TDI (180KM), 3.0 V6 TDI (240KM), 3.0 V6 TDI (225KM), 3.0 V6 TDI (233KM)
Rodzaje skrzyń biegów: 6-biegowa manualna, 6-biegowa automatyczna Tiptronic, 7-biegowy bezstopniowy Multitronic
Rodzaje napędu: przedni, quattro
Długość: 4927 mm, L: 5035 mm
Szerokość: 1855 mm
Wysokość: 1459 mm, kombi: 1463 mm, L: 1485 mm
Liczba miejsc: 5
Rozstaw osi: 2843 mm, L: 2945 mm
Pojemność bagażnika: 545 l, kombi: 560 – 1660 l
Pojemność zbiornika paliwa: 70-80 l
Masa własna: 1500 – 1845 kg

Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.

  • Yogi

    Najbardziej optymalny silnik do tego auta to 3.2 benzyna – ponad 250 koni robi swoje. No i całkiem fajnie brzmi, mimo dobrego wyciszenia 🙂 3.0 diesel słyszałem że dość awaryjny, ale benzyniaka z autopsji polecam 🙂

  • wsiok z osp

    Ulubione autko polskiej wsi. Burakowoz pierwsza klasa😊 szwaby juz wypchały cały złom do pl. Oni tym już dawno nie jeżdżą, a polaczki się cieszą.

    • fred

      A Ty dalej pks pscibura jeździsz