Niemiecki producent przekazał, że najnowsze modele Porsche będą lżejsze od poprzedników. Tylko, czy jednocześnie nie zabraknie im mocy?
Andreas Preuninger, szef oddziału Porsche GT, ujawnił w rozmowie z dziennikarzami magazynu Car, że zgodnie z ustaleniami zespołu, najnowsze odmiany GT i RS mają być lżejsze od modeli poprzedniej generacji, ale niekoniecznie dużo mocniejsze.
– Osobiście uważam, że 500 KM w zupełności wystarczy. Stosowanie silników o mocy 700 czy 800 KM wiąże się z koniecznością użycia większych hamulców i wzmocnionego zawieszenia, co z kolei podnosi masę własną auta – przyznaje Preuninger.
Andreas zaznaczył, że zamiast zwiększać moc o 50 KM lepiej skupić się na osiągnięciu idealnego stosunku mocy do masy. Należy się jednak spodziewać, że nowe wersje Porsche GT i RS i tak będą dysponowały wyższą mocą w stosunku do aut sprzedawanych obecnie. Jak podkreśla Andreas, takie są wymagania klientów.
Dodatkowo niemiecki producent zdradza, że Porsche 911 GT3 nowej generacji otrzyma wolnossący silnik i manualną skrzynię biegów, jednak na życzenie klienta, może on zostać wyposażony także w przekładnię PDK.
Źródło: Car Magazine, Mototarget.pl