PODZIEL SIĘ

To nie żart. Najważniejsze modele marki będą miały już latem tego roku całkiem nowe silniki. Mniejsze pojemności, mniej cylindrów, ale więcej koni i mniejsze spalanie.

Spora zmiana u niemieckiego producenta w niemal wszystkich najważniejszych modelach. Zacznijmy jednak po kolei. BMW Serii 1 otrzyma trzycylindrowy silnik 1,5-litra o mocy 136 KM. Będzie on nosić oznaczenie 318i. W takiej konfiguracji małe autko bawarskiego producenta ma się rozpędzać do pierwszych 100 km/h w 8,5-sekundy.

W Serii 2 też zajdą zmiany. Rodzinny Gran Tourer podobnie jak Seria 1, będzie mieć 1,5-litrowy silnik z trzema cylindrami, ale w słabszej wersji o mocy 102 KM (oznaczenie 216i). Ciekawiej jest w palecie diesli. Model 214d też będzie mieć 3 cylindry (moc 95 KM), ale za to 220d już wygeneruje 190 KM. Ta ostatnia powinna być całkiem żwawą konfiguracją dla BMW Serii 2 Gran Tourer. To jednak nie koniec jeśli chodzi o Serię 2. Coupe i Cabrio dostaną dwa diesle 218d i 225d, oba dysponujące odpowiednio mocą 150 i 224 KM.

Co będzie czekać Serię 3? Tutaj zdradziliśmy już nieco wcześniej szczegóły przy okazji informacji o liftingu trójki. Dla przypomnienia w sprzedaży będą 340i z silnikiem trzylitrowym, który generuje 326 KM oraz odmiana 335i z motorem 306 KM. Z mniejszych silników benzynowych będzie jeszcze 320i o mocy 184 KM. Zmianie ulegną też oznaczenia. Nie będzie modelu 330i, a 328i. Wszystko rzecz jasna przez zmniejszenie pojemności. Widać, że bezpowrotnie kończą się czasy, kiedy to 330 oznaczało trzylitrową jednostkę.

W Serii 3 Gran Turismo i 4 nie zabraknie też diesli. 318d dostanie według trendu 3 cylindry oraz 150 KM, a 320d ma mieć w trójce moc 190 KM.

Zmiany dotkną też większych modeli. BMW X5 sDrive25d oraz xDrive25d mają mieć czterocylindrowe silniki o mocy 231 KM z momentem obrotowym 500 Nm.

Oczywiście zmniejszenie pojemności silników ma za zadanie sprostanie coraz bardziej rygorystycznym normom emisji spalin. Jednostki te według producenta będą bardziej ekonomiczne od tych, które teraz dostępne są na rynku. Jak Wam podobają się takie zmiany?

  • kamilex101

    Fajnie wzrost mocy, fajnie ekologia, ale żywotnosc… 3cylindrowiec 150km? 100Tkm i wymiana na nowy samochód. Czy złomowianie co 3-4 lata samochodu to ekologia, czy może zwykły biznes? Skończyły się czasy pancernych diesli chociaż by m57d30 czyli popularnego 30d(2,9l pojemności). Silnik dynamiczny, ekologiczny i mało awaryjny, ale przez to koncern mniej zarabiał.