PODZIEL SIĘ

Obaj producenci podzielą się swoimi najlepszymi technologiami. Toyota podaruje Maździe napędy hybrydowe, a Mazda Toyocie technologię SKYACTIVE.

Toyota udostępni partnerowi technologię wodorowych ogniw paliwowych (FCV) oraz napęd hybrydowy typu plug-in. Mazda przekaże Toyocie technologię SKYACTIV, którą Toyota prawdopodobnie wykorzysta do udoskonalenia napędów hybrydowych. Jest to odpowiedź japońskich producentów na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, narzucane przez władze po obu stronach Atlantyku.

Firmy będą współpracowały także w dziedzinie systemów bezpieczeństwa. Wygląda więc na to, że pomimo różnicy potencjałów. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie, a w Japonii zajmuje 42% rynku samochodów, podczas gdy Mazda 9,7%. Jak widać, obie firmy mają sobie wiele do zaoferowania.

Współpraca Toyoty i Mazdy ma już swoją historię. W 2010 roku Toyota udostępniła partnerowi technologię hybrydową, zaś w 2012 roku skorzystała z fabryki Mazdy w Meksyku do produkcji swoich samochodów kompaktowych.

Źródło: Toyota, thegurdian.com, autonews, Mototarget.pl

  • Ure

    Zawsze z takiej współpracy wychodzi coś dobrego. Toyota pewnie skorzysta i na tej, choć to teraz Toyota dyktuje warunki i wyznacza cele jeśli chodzi o napędy hybrydowe jak i wodorowe. Prius, Mirai, Auris te samochody to przyszłość motoryzacji na naszych drogach a jak jeszcze będą udoskonalone to tylko dobrze.