PODZIEL SIĘ

Przedstawiamy galerię zdjęć oraz pełne dane techniczne najnowszego modelu BMW serii 7. Sporo się zmieniło!

Niemiecki producent zaprezentował najnowsze wcielenie flagowej limuzyny, czyli BMW serii 7. Auto ma się pojawić w salonach jesienią tego roku. My z kolei przyglądamy specyfikacji technicznej oraz nowościom, które wprowadził producent.

Silniki w nowym BMW serii 7 mogą zaskoczyć. Otóż dostępne mają być cztery rodzaje silników. Flagowa jednostka to 4,4-litra o mocy 450 KM (oznaczenie BMW 750Li). Klasyczne V8 ma rozpędzać limuzynę do pierwszych 100 km/h w 4,4 sekundy. Dalej mamy 6-cylindrowy motor 3-litrowy o mocy 326 KM oraz o tej samej pojemności diesla, którego moc wynosi 265 KM. Na koniec warto się przyjrzeć jeszcze hybrydowej wersji z dwulitrowym benzyniakiem, połączonym z silnikiem elektrycznym.

W środku znajdziemy oczywiście pełne luksusu wnętrze wyposażone w najlepszej jakości skóry, systemy multimedialne oraz inne udogodnienia. Najciekawszą nowością technologiczną jest natomiast system zdalnego parkowania, dzięki któremu auto samo wjedzie i wyjedzie z garażu.

Pełną specyfikację techniczną silników, warianty opcji oraz zdjęcia nowego BMW serii 7 przedstawiamy poniżej. Jak Wam się podoba? Dajcie koniecznie znać w komentarzach pod tekstem.

[minigallery ids=”16283″ prettyphoto=”true”]

Dane techniczne, silniki i warianty modelowe nowego BMW serii 7:

BMW 750i xDrive (750Li xDrive): silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie dwuślimakowe turbosprężarki, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 4395 cm3, moc maksymalna 330 kW/450 KM/5500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm/1800-4500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s (4,5 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3), emisja CO2 194-189 (197-192) g/km, norma czystości spalin Euro 6.

BMW 740i (BMW 740Li): rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 2998 cm3, moc maksymalna 240 kW/326 KM/5500-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1380-5000 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 s (5,6 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6), emisja CO2 164-154 g/km (164-154), norma czystości spalin Euro 6.

BMW 730d (BMW 730Ld): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s (6,2), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6), emisja CO2 129-119 g/km (132-122), norma czystości spalin Euro 6.

BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s (5,9), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8), emisja CO2 137-127 g/km (137-127), norma czystości spalin Euro 6.

BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 1997 cm3, moc maksymalna 190 kW/258 KM/5000-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1250-4800 obr./min, technologia BMW eDrive z synchronicznym silnikiem elektrycznym – moc maksymalna 70 kW/95 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, litowo-jonowe akumulatory wysokoprądowe, łączna moc systemowa 240 kW/326 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h), średnie spalanie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0), emisja CO2 49 g/km (49/53), norma czystości spalin Euro 6.

 

  • Eld

    Ogólnie zmian niewiele, ale to dobrze. W końcu to klasyczna limuzyna. Chociaż patent z parkowaniem w garażu jest niezły 😉