PODZIEL SIĘ

Zmodernizowane nadwozie i bardziej ekskluzywne wnętrze – to główne zmiany w odświeżonej wersji Nissana GT-R. Nie zabrakło też większych osiągów.

Zarówno przód, jak i tył nadwozia nowego GT‑R zostały kompleksowo przebudowane. Celem modernizacji była z jednej strony poprawa parametrów aerodynamicznych i stabilności jazdy przy dużych prędkościach, a jednocześnie nadanie sylwetce jeszcze bardziej rasowego, sportowego wyglądu.

Producent podkreśla, że auto we wnętrzu zyskało na jakości wykończenia i komforcie. W kabinie zastosowano wiele elementów wykonanych z ekskluzywnej skóry, włókna węglowego i wysokiej klasy aluminium. Poprawiono także ergonomię i obsługę funkcji pokładowych poprzez znaczną redukcję liczby przycisków na desce rozdzielczej – z 27 na 11 – oraz zastosowanie dużego, 8-calowego ekranu dotykowego z ikonami ułatwiającymi obsługę poszczególnych funkcji.

Nissan GT-R – silnik

Sercem nowego Nissana GT-R jest nadal ręcznie montowana, 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale teraz rozwija ona moc aż 570 KM przy 6800 obr./min oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Wcześniej auto dysponowało w zależności od wersji mocą od 480 do 550 KM. Silnikowi towarzyszy zmodernizowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.

To jednak nie wszystko. Nowy Nissan GT-R ma także zmodernizowane zawieszenie co znacząco wpływa na jego sztywność. Ponadto, aby jazda stała się bardziej komfortowa, Nissan zadbał o lepsze wyciszenie wnętrza.

Pierwsze egzemplarze Nissana GT-R z roku modelowego 2017 pojawią się w salonach marki najwcześniej w lipcu, ale już teraz można złożyć zamówienie w specjalnej ofercie przedsprzedażowej. Ceny rozpoczynają się od 521 000 zł za wersję GT-R, a za najdroższą – Prestige Edition ze skórzanym wnętrzem Premium – trzeba zapłacić 555 000 zł.

Źródło: Nissan