Obie firmy wspólnie stworzą hybrydową wersję modelu Chrysler Pacifica.
To może być jedno z najważniejszych wydarzeń dla włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Producent ogłosił partnerstwo z technologicznym gigantem Google, w ramach którego powstanie hybrydowy minivan Chrysler Pacifica. Pojazd będzie mógł poruszać się bez udziału kierowcy – ma być w pełni autonomiczny. Obecnie planowana jest produkcja 100 sztuk tego specjalnego modelu, a ze wstępnych planów wynika, że na rynku Pacifica pojawi się pod koniec tego roku.
Google już od 2009 roku tworzy własny projekt samochodu autonomicznego, jednak teraz po raz pierwszy w historii za sprawą FCA wchodzi w kooperację z tradycyjnym producentem samochodów na tak dużą skalę.
FCA zaprojektuje minivany, więc będzie to dla nas proste, aby zainstalować nasze systemy samodzielnej jazdy, w tym komputery, które mają nasze oprogramowanie i czujniki umożliwiające zobaczyć, co się dzieje dookoła auta – czytamy na oficjalnej stronie Google. Projekt minivanów również daje nam możliwość przetestowania większych pojazdów, które mogą być wygodniejsze dla pasażerów w kwestii wsiadania i wysiadania.
Google jak i FCA zapowiedziały, że kooperacja dwóch firm ma także za zadanie wsparcie dla publicznego transportu.
– Kierownictwo zarządzające transportem publicznym może zdecydować się na zakup autonomicznych minivanów, które będą tańsze od drogich autobusów – twierdzi dyrektor projektu autonomicznych pojazdów w Google Chris Urmson.
Obie firmy wskazały, że w ramach projektu zamierzają wyprodukować w pełni autonomiczne minivany, czyli takie pojazdy, które nie wymagają interwencji człowieka od początku do końca podróży. Google w ramach testów lobbowało już w stanie Kalifornia w sprawie zmian w prawie, które usunęłyby z wymogów odnośnie produkcji pojazdów kierownicy i pedału hamulca. Niestety wysiłki firmy nie spotkały się z aprobatą. Cały czas jednak zarówno federalne jak i stanowe instytucje rewidują swoje zasady dotyczące autonomicznych pojazdów. Nie wiadomo jednak, czy w dłuższej perspektywie Chrysler Pacifica będzie wyposażony w kierownicę.
Pod wieloma względami obu firmom zapewne to partnerstwo wyjdzie na dobre. Google zyskuje wiarygodnego partnera wśród tradycyjnych producentów samochodów. FCA z kolei do tej pory nie poczyniło żadnego znaczącego kroku w inwestycję w auta autonomiczne, więc z pewnością pod względem technologicznym, może sporo zyskać na tej współpracy.