PODZIEL SIĘ
Toyota produkcja

Aż 10 milionów aut wyprodukowała Toyota na Starym Kontynencie w ciągu 24 lat. Które modele szczególnie upodobali sobie Europejczycy?

W kwietniu z taśmy produkcyjnej zjechała 10-milionowa europejska Toyota. Była to Corolla – jeden z najbardziej popularnych aut w historii. Kompaktowy sedan jest produkowany w fabryce Toyota Caetano Portugal w mieście Ovar, działającej od 1971 roku. Obecnie powstaje w niej także Land Cruiser 70 eksportowany do Afryki Południowej.

Pierwsze zakłady należące wyłącznie do Toyoty powstały w Wielkiej Brytanii w 1992 roku. Najpierw został otwarty ośrodek w Burnaston, w Derbyshire, który rozpoczął działalność od produkcji legendarnej Cariny E. Kilka miesięcy później ruszyła fabryka silników w Deeside w Walii. Obecnie w Derbyshire powstaje Avensis z nadwoziem sedan i kombi oraz Auris hatchback i Auris Touring Sports, także w wersji hybrydowej. Fabryka w Deeside w Północnej Walii wytwarza silniki 1.6 i 1.8 VVT-i oraz montuje napędy hybrydowe. W drugiej połowie 2016 roku zostanie w niej uruchomiona produkcja nowego napędu hybrydowego do Toyoty C-HR.

Również Polska przyczyniła się do rozwoju i produkcji Toyoty w Europie. W 2002 roku Toyota Motor Manufacturing Poland rozpoczęła produkcję 1-litrowego silnika do Toyoty AYGO i Yarisa oraz manualnej skrzyni biegów. Trzy lata później działalność rozpoczęła Toyota Motor Industries Poland, wytwarzająca silniki 2.0 i 2.2 D-4D.

Fakty, liczby, statystyki:

– W ubiegłym roku Toyota wyprodukowała w Europie 66 000 samochodów. Firma sprzedała 810 000 aut marki Toyota i 64 000 pojazdów Lexusa,
– 71% samochodów Toyoty sprzedawanych w Europie powstaje w lokalnych fabrykach,
– Inwestycje Toyoty na kontynencie wyniosły dotąd łącznie 9 miliardów euro,
– Toyota współpracuje z 400 europejskimi dostawcami oraz odbiera części z 600 fabryk,
– 24% samochodów Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Europie to hybrydy. W 2015 roku sprzedaż hybryd wyniosła 209 000 aut. 150 000 z nich powstało we Francji (Yaris) i Wielkiej Brytanii (Auris).

  • bizut

    corolla kiedyś była bardzo popularnym modelem toyoty pewnie dzięki trwałości ale i teraz ich dużo jeździ szczególnie tych nowszych generacji. jak widać nic się nie zmieniło i nadal jest niezawodna.

  • zenus

    Kiedys sąsiad miał włąsnie corolle jeździł nią chyba z 10 lat i zawsze sobie chwalil. Ja nie miałem styczności z Toyotą no ale sprzedaż mowi sama za siebie auto naprawdę musi być mocne i solidnie wykonane.

  • Mike

    Ja mam niestety nieco odmienną opinię. W firmie mamy nową Toyotę Auris zakupioną w tym roku (rok modelowy 2015) i w środku plastiki wyglądają średnio. Nie to żeby były bardzo złe, ale jakoś przyzwyczajony jestem w przypadku Toyoty do nieco wyższego standardu. Ciekaw jestem, jak jest w innych modelach. Ktoś ma jakieś doświadczenie?

  • Rybak

    Ja posiadam nowego Avensisa z 2015 r w dieslu. Kupiłem jako auto firmowe do robienia dużych przebiegów. Wcześniej posiadałem Corolle i auto było niezawodne, więc postanowiłem pozostać przy tej marce. Muszę przyznać, że Avensis mnie trochę kosztował, ale wydaje się jak na razie , że był wart tych pieniędzy. Nie wiem jak jest w przypadku Aurisa, ale wydaje mi się, że nieco przesadzasz. U mnie nie ma mowy o brzydkich plastikach czy mankamentach wykończeń. Auto według mnie jest spasowane idealnie, posiadam bardzo dobre wyposażenie i jestem zadowolony z tej marki.

    • Mike

      Mankamentów nie ma, tzn. nic nie odstaje czy jest źle spasowane, to by mogło bardziej świadczyć o powypadkowości auta, ale w przypadku nowego nie biorę tego pod uwagę 😉 Bardziej chodzi o jakość plastików, na przykład na dole po bokach foteli. Klapki nawiewu i boczki drzwi też szału nie robią. Ogólnie autem jeździ się bardzo dobrze i nie czuć na przykład tego, że jest to kombi. Ale tak jak mówię, subiektywnie spodziewałem się czegoś więcej.