PODZIEL SIĘ
Audi R8

Nie bez powodu niemiecki producent zdecydował na limitowaną produkcję Audi R8. To powinien być naprawdę wyjątkowy egzemplarz.

Rok temu debiutujące nowe Audi R8 LMS, wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Od tego czasu niemiecki koncern odniósł z tym autem sporo sukcesów. Firma postanowiła uhonorować Audi R8 LMS, wprowadzając na rynek limitowaną serię “selection 24h”. Ograniczona do 24 egzemplarzy seria specjalna powstała na bazie Audi R8 Coupé V10 plus. Jego centralnie montowany silnik V10 o pojemności 5,2 litra, rozwija moc 449 kW (610 KM) i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h. Audi R8 Coupé V10 plus jest najszybszym i jednocześnie najmocniejszym modelem seryjnym w historii koncernu z Ingolstadt.

Na nowo zaprojektowany i zbudowany napęd quattro zmiennie rozdziela moc między kołami obu osi. Zawieszenie, koncepcja aerodynamiki dociskająca pojazd do jezdni oraz koncepcja wskaźników i obsługi w skład której wchodzi m.in. Audi virtual cockpit, inspirowane są rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych. Skąd to pokrewieństwo? Druga generacja modelu R8 i samochód wyścigowy typu GT3, Audi R8 LMS, powstawały właściwie równocześnie.

Sucha masa Audi R8 Coupé V10 plus to 1454 kilogramy. Jego multimateriałowa karoseria waży zaledwie 200 kilogramów. Kombinacja aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) stosowana w Audi Space Frame, daje zupełnie nową jakość odnoszącą się do ciężaru, sztywności i zachowania pojazdu podczas zderzenia.

W skład pakiet technicznego edycji specjalnej “selection 24h” wchodzą między innymi:

  • dynamiczny układ kierowniczy,
  • adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride,
  • światła laserowe Audi,
  • trójkolorowa karoseria o barwie podstawowej “szary Suzuka” z elementami w kolorach “czarny Mythos” i “czerwony Misano”.

Przedni spoiler, obudowy lusterek zewnętrznych, pokrywa komory silnika, tylny spojler oraz dyfuzor, wyprodukowano z lakierowanego na wysoki błysk włókna węglowego. Z takiego samego materiału zrobino również tzw. “sideblades” pokrywające boczne wloty powietrza. Na nich umieszczono matowe logo z napisem R8 24h. Wyloty sportowego układu wydechowego mają czarne osłony. Również dwudziestocalowe, odlewane z aluminium dziesięcioszprychowe koła o stylistyce litery Y, pokryte są błyszczącym lakierem czerń antracytowa.

ŹRÓDŁOAutoExpress
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOto najpopularniejsze modele Toyoty w Europie
Następny artykułTaryfikator mandatów 2016
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Mike

    Świetnie wygląda to autko. I ta lekka czerwona linia na boku 🙂

  • I dobrze, bo jest brzydkie 😀