PODZIEL SIĘ
Nowe Audi A5 2016

Audi przedstawiło najnowsze wcielenie modelu A5 i S5. W ofercie dominować będą diesle.

Po ośmiu latach od premiery pierwszego modelu A5, przeszedł czas na nową wersję. Koncern z Ingolstadt zdecydował się na stworzenie auta o bardziej agresywnym wyglądzie, ale który jednocześnie nie został pozbawiony eleganckiego wyglądu. Auto zachowało kilka klasycznych elementów jak chociażby boczne przetłoczenia w formie fali – charakterystyczne już dla poprzednika. Nowe Audi A5 i S5 Coupe ma także wydłużoną maskę, zwiększony rozstaw osi i krótki zwis. Wszystko po to, aby idealnie trzymało się drogi. Ponadto niemiecki koncern odświeżył obramowanie osłony chłodnicy Singleframe, która teraz jest bardziej płaska.

Nowe Audi A5 i S5 Coupe – silniki

Audi podaje, że na początku klienci będą mogli wybierać spośród pięciu różnych silników – dwoma jednostkami TFSI oraz trzema TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, została zwiększona w niektórych przypadkach nawet o 17 procent, a spalanie spadło o około 22 procent.

Układ przeniesienia napędu

Do każdego silnika nowego Audi A5 Coupé dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic występuje w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła. Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 210 kW (286 KM) oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę i precyzję prowadzenia.

Po raz pierwszy można wybrać nowy, stały napęd na cztery koła quattro z techniką ultra. Montowany jest w połączeniu z czterocylindrową jednostką TFSI i z silnikami TDI z manualną skrzynią biegów.

Podwozie w Audi A5

Nowe podwozie Audi A5 Coupé jest niewątpliwie jedną z jego mocniejszych stron. Gwarantuje optymalny komfort kierowcy oraz dobrą zwrotność pojazdu. Dzięki niemu, A5 równie dobrze radzi sobie na wąskich, krętych drogach górskich, co na autostradzie. Opcjonalnie, Audi oferuje podwozie z układem regulacji tłumienia amortyzatorów zintegrowanym z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może określić podstawową charakterystykę pracy systemu, wybierając jeden z kilku stopni jego pracy.

Nowym rozwiązaniem jest również elektromechaniczne wsparcie układu kierowniczego. Jego efektywne działanie zależy od prędkości w danej chwili i zapewnia precyzyjną odpowiedź zwrotną. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu.

Dla podróżników

Bagażnik ma pojemność 465 litrów, czyli o dziesięć litrów więcej niż u poprzednika. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.

Audi S5 Coupé

W sprzedaży będzie też wersja Audi S5 Coupé, która do pierwszej setki rozpędza się w 4,7 sekundy. Wszystko dzięki nowemu silnikowi V6 turbo. Generuje on moc 260 kW (354 KM) i jak podaje producent, zadowala się jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km.

Zarówno nowe Audi A5 i S5 mają zadebiutować w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku.

ŹRÓDŁOAutoexpress
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNowy Top Gear już dziś. Szczegóły programu
Następny artykułTuning Porsche 911 Turbo S w stylu ninja
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.