PODZIEL SIĘ
Citroen C4 Cactus

Citroen rozwija koncepcję hydropneumatycznego zawieszenia dla mniejszych modeli. Będzie też stosować fotele przypominające domowe łóżko.

Francuski producent przedstawił dzisiaj szczegóły Advanced Comfort Concept, czyli koncepcji, która pozwoli na rozwijanie hydropneumatycznego zawieszenia nie tylko w obszarze luksusowych limuzyn. Pod nieco zmodyfikowaną formą, tego rodzaju zawieszenie trafi między innymi do modelu C4 Cactus oraz wielu innych mniejszych aut koncernu.

Producent będzie w ramach nowego projektu stosować dwie progresywne poduszki hydrauliczne. Do tej pory hydropneumatyczne zawieszenie Citroena składało się między innymi z kuli wypełnionej w pełni syntetycznym płynem amortyzującym. Teraz jednak stosowane będą poduszki zamontowane na górze i na dole każdej jednostki amortyzującej – dostrojone do odbicia z konkretną kompresją. Nowy system został zaprojektowany w celu wytłumienia pionowych ruchów w sposób stopniowy, pochłaniając i rozpraszając energię na dużych wybojach. Dzięki temu jazda autem z takim rozwiązaniem ma przypominać podróż na latającym dywanie – tak zresztą do tej pory określało się styl prowadzenia Citroenów z zawieszeniem hydropneumatycznym. Odczucia z jazdy nie powinny się więc zmienić. Na czym jednak skorzysta kierowca skoro komfort ma być podobny? Nowe rozwiązanie ma być tańsze w produkcji i możliwe będzie zastosowania hydropnematycznego zawieszenia do tańszych i mniejszych aut, takich właśnie jak Citroen C4 Cactus.

Siedzenia jak łóżko w domu

Nowe i tańsze zawieszenie hydropneumatyczne to nie wszystko co prezentuje Citroen w ramach projektu Advanced Comfort Concept. Na przykładzie Cactusa został zaprezentowany nowy rodzaj foteli, które inspirowane są domowym łóżkiem. Mają one w środku coś na wzór pianki stosowanej w materacach, która zapamiętuje kształt ciała siedzącej osoby i dostosowuje się do niego, co jeszcze bardziej ma zwiększyć komfort podróżowania.