PODZIEL SIĘ
Mazzanti Evantra Millecavalli

Podczas Turin Auto Show 2016 miała miejsce premiera wyjątkowego superauta. Ma więcej mocy nawet od Ferrari LaFerrari.

Mała włoska manufaktura Mazzanti przedstawiła właśnie swój najnowszy model. To Mazzanti Evantra Millecavalli, który ma aż 1000 KM i produkowany jest we Włoszech. To obecnie najmocniejsze auto z tego europejskiego kraju, do tej pory prym wiodło Ferrari LaFerrari z mocą 963 KM. Wyjątkowy model Evantra Millecavalli marki Mazzanti zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie egzemplarzy 25 sztuk – po 5 sztuk w każdym roku.

Marka Mazzanti nie jest tak bardzo rozpoznawalna jak Ferrari, Lamborghini czy Pagani, ale z pewnością zalicza się do tej samej ligi – produkujących auta o największej mocy i przeznaczonych dla naprawdę bogatych klientów. Mazzanti Automobili tak naprawdę tworzy superauta od niedawna. W roku 2013 został wydany pierwszy model Evantra, a wersja Millecavalli jest jego znacznie ulepszoną edycją.

Mazzanti Evantra Millecavalli, co o nim wiemy?

Auto napędzane jest podwójnie doładowanym silnikiem o pojemności 7,2 litra V8, który stworzyła firma Mazzanti. Auto ma potężny moment obrotowy wynoszący 885 Nm i według producenta, rozpędza Eventrę Millecavalli do pierwszych 100 km/h w 2,7 sekundy. To świetny wynik, lepszy nawet od wspomnianego wcześniej LaFerrari oraz McLarena P1.

Jednak tutaj nie chodzi tylko o brutalną moc, bowiem włoscy specjaliści zastosowali również kilka najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych. Auto ma szerszy rozstaw osi od swojego poprzednika, karbonowo-ceramiczne hamulce od Brembo, bardzo lekkie felgi OZ Racing oraz opony Pirelli Trofeo R, które przyklejają się do asfaltu niczym guma do życia przydepnięta butem. Mazzanti Evantra Millecavalli oparte jest o nadwozie samonośne, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię na nim osadzoną. To powoduje, że pojazd jest bardzo lekki i wytrzymały. Mazzanti stworzyło monocoque (nadwozie samonośne) ze stali, chromu molibdenu i dodatków włókna węglowego, co pozwoliło osiągnąć bardzo małą masę pojazdu 1299 kg. Ponadto w samochodzie zastosowano interesującą technologię aerodynamiczną, gdzie ogrzane powietrze pobrane z silnika kierowane jest obok tylnego skrzydła po to, aby zwiększyć docisk auta. W podobny sposób działa dyfuzor stosowany w Formule 1.

Firma Mazzanti nie podaje więcej informacji o aucie, ponieważ pojazd jest cały czas w fazie projektowej. Włosi mają jednak ruszyć z produkcją już pod koniec tego roku. Wersja, którą można było zobaczyć na show w Turynie (wydarzenie trwa od 8 do 12 czerwca 2016 roku), jest prototypem. Mazzanti ma zamiar jeszcze przed ostatecznym debiutem zabrać samochód na kilka najlepszych torów wyścigowych świata, aby dopracować szczegóły. Tam autem zajmie się włoski kierowca wyścigowy Giampaolo Tenchini, który ma spore doświadczenie na torach. Przez ponad 20 lat współpracował między innymi z Pirelli, a teraz nie tylko testuje najnowsze auta, ale również uczy techniki jazdy wyczynowej po torach.

Mazzanti – historia od retro po superauta

Mazzanti Automobili to mała włoska firma produkująca ręcznie robione auta z najwyższej półki jeśli chodzi moc. Została założona w 2002 rok przez Lucę Mazzantiego oraz Waltera Faralliego jako Faralli & Mazzanti we włoskim mieście Gello di Pontedera. Firma działała na początku jako warsztat renowacyjny dla klasycznych aut oraz centrum produkcyjne supersamochodów. Cztery lata po rozpoczęciu działalności pojawiło się ich pierwsze auto – egzotyczny w świecie motoryzacji model F&M Antas.

Współpraca obu Włochów nie trwała długo. W 2010 roku firma została podzielona na Mazzanti Automobili oraz Faralli RESTAURI i jak wynika z nazw, w pierwszym miejscu tworzy się najnowsze auta o wielkiej mocy, a w drugim odrestaurowuje klasyki. Głównymi klientami Mazzanti Automobili są przede wszystkim najbogatsi ludzie z Europy, Rosji, Chin oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Luca Mazzanti - założyciel Mazzanti Automobili
Luca Mazzanti – założyciel Mazzanti Automobili