PODZIEL SIĘ
Toyota Corolla

Japoński samochód właśnie przeszedł lifting.

Już w lipcu w polskich salonach pojawi się nowa wersja popularnej Corolli. Rok 2016 jest idealnym momentem na odświeżenie modelu, bowiem dokładnie 50 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model tego auta. Do tej pory w 150 krajach świata Toyota sprzedała 44 mln sztuk Corolli, co stanowi aż 20% globalnej sprzedaży pojazdów japońskiego producenta.

Nowa Toyota Corolla zyskała kilka ciekawych rozwiązań w porównaniu do premierowej wersji jedenastej generacji sprzedawanej od 2012 roku. Warto wspomnieć chociażby o 7-calowym ekranie dotykowym umieszczonym pod taflą szkła, nowym wielofunkcyjnym wyświetlaczem komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala, uproszczoną ofertę systemów multimedialnych Toyota Touch 2 (obejmującą system nawigacji Toyota Touch 2 with Go z pełnym pakietem map i nową wersją oprogramowania), ulepszonym systemie wspomagającym pokonywanie podjazdów (HAC) oraz inteligentnym asystentcie automatycznego parkowania SIPA.

Toyota Corolla – bezpieczeństwo

Teraz już od drugiej wersji wyposażenia instalowany jest standardowo system Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub łagodzi ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze. System ten przetwarza informacje dostarczane przez niewielki, zamontowany nad przednią szybą moduł z czujnikiem laserowym i kamerą. W skład Toyota Safety Sense wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).

Silniki

Gama silników odświeżonej Corolli składa się z wysokoprężnej jednostki Turbo D-4D 1,4 oraz dwóch silników benzynowych: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l.

Część wizualna

Toyota Corolla za sprawą liftingu zyskała przede wszystkim nowy przód zgodny z koncepcjami stylistycznymi Under Priority i Keen Look. Na górnym grillu umieszczono poziomy chromowany pasek ozdobny, który łączy się z obudową przednich świateł. Duża dolna kratka wlotu powietrza wpisuje się w trapezoidalną strukturę przedniego zderzaka, a mniejszy górny grill łączy się po obu stronach z nowymi reflektorami w stylu Keen Look.

W tylnej części samochodu zastosowano nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Auto otrzymało nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich. Nowa Corolla będzie dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia. Są wśród nich trzy nowe warianty: brązowe Platinum Bronze i Earth Bronze oraz czerwony Tokyo Red. Poniżej przedstawiamy porównanie Toyoty Corolli z roku 2012 oraz obecnej wersji po liftingu (z lewej strony wersja przed liftingiem, a z prawej po zmianie).

Toyota Corolla cena

Nowa Corolla zadebiutuje w lipcu tego roku. Zamówienia będzie można składać już w czerwcu. Cennik otwiera wartość 67 400 zł.

ŹRÓDŁOToyota/Mototarget
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNowy Bentley będzie się nazywać Barnato
Następny artykułAlfa Romeo tworzy rywala dla BMW Serii 5
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • tadzik

    Bardzo futurystyczny design zyskała nowa Corolla. Interesuje mnie jaką mocą będzie dysponować ten silnik diesla z turbo, a co do 7 calowego ekranu w środku, myśle, że poprawi on komfort użytkowników, no i kokpit auta będzie pewnie ładniejszy.

  • bolek

    1,6 w tej corolli to nie jest trochę za mało? ja bym tam 1,8 wsadził, chociaż ten 1,6 też nie jest taki zły, da rade nim dynamicznie wyprzedzać i płynnie jechać. a co do wyglądy bez zastrzeżeń, nie ma do czego się przyczepić.

    • Eld

      Szkoda, że tak mało zmian w porównaniu do wersji sprzed liftu. No, ale z drugiej strony to tylko lift 😉

      • qwerty

        to lift, także tutaj bardziej postawili na odświeżenie wnętrza. Technologia ekranów dotykowych bardzo szybko postępuje także dodają je do samochodów. Jeśli chodzi o wygląd to przód bym łagodniej zaprojektował, nie podobają mi się takie grille. Ale ogólnie kształty ok.

  • greg

    no mozna bylo wiekszy silnik wsadzic, to prawda, z wygladu wyglada neizle, ale przede wszystkim to toyota, auta bezawaryjne, moja jezdze od lat, serwisuje w piasecznie, bezusterkowo i bezpiecznie