
Z okazji setnego jubileuszu, firma zdradza plany na przyszłość. Bardzo odległą przyszłość.
BMW w ciągu 100 lat przeszło ogromną przemianę. Firma zaczynała od produkcji silników lotniczych, a obecnie produkuje motocykle, auta, skutery a nawet rowery. Dziś w rękach BMW znajduje się kilka marek w tym MINI, BMW Motorrad (motocykle) i Rolls-Royce Motor Cars – wszystkie połączone w BMW Group. Oprócz tego oferta obejmuje wiele usług dodatkowych jak BMW Financial Services.
Wyobrażenie sobie, jak w przyszłości będzie wyglądało życie i jazda, to trudne, a zarazem interesujące zadanie: jak zmieni się społeczeństwo, gospodarka, warunki życia, a tym samym nasza mobilność? Jakie możliwości otworzą się dzięki nowym technologiom? Co dla naszych potrzeb związanych z samochodami oznacza cyfryzacja i komunikacja?
Aby odpowiedzieć na te pytania, BMW Group sformułowała na bazie najważniejszych trendów i prognoz sześć centralnych tez dotyczących indywidualnej mobilności w najbliższych dekadach.
1. Mobilność będzie wszechstronna
Nowe formy mobilności otworzą ludziom niezliczone możliwości dotarcia do celu. BMW Group chce w istotnym stopniu uczestniczyć w kształtowaniu przyszłych form mobilności.
2. Komunikacja sieciowa będzie oczywista
W przyszłości wszystko będzie ze sobą skomunikowane. BMW Group jest przekonana, że cyfryzacja i cyfrowa inteligencja muszą służyć człowiekowi. Tylko wtedy mogą trwale podnosić jakość naszego życia.
3. Mobilność będzie indywidualnie dopasowana
Mobilność będzie coraz bardziej elastyczna, coraz lepiej dopasowana do indywidualnych oczekiwań ludzi. W przyszłości mobilność będzie tak indywidualna, że ludzie będą automatycznie docierać do celu najlepszym dla nich środkiem komunikacji i ich preferowaną trasą. BMW Group będzie w tym zakresie oferować odpowiednio dopasowane do siebie produkty i usługi.
4. Technologia będzie ludzka
Technologie stają się coraz bardziej inteligentne. BMW Group wyznaje maksymę, że innowacje tylko wtedy są pożyteczne dla człowieka, kiedy są łatwe w obsłudze i przyjazne dla użytkownika. Wizja zakłada, że technologie nabędą zdolność uczenia się od ludzi i dostosowywania się do ich potrzeb. Aby technika nie była „techniczna”, ale ludzka i bliska.
5. Energia będzie wolna od emisji
W przyszłości coraz więcej energii będzie pozyskiwane ze źródeł odnawialnych. Cel BMW Group jest jasny: ekologiczne samochody produkowane przy użyciu energii ze źródeł odnawialnych i utylizowane bezemisyjnie. Firma pracuje nad tym, aby stać się przedsiębiorstwem działającym zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.
6. Odpowiedzialność będzie namacalną wartością
W przyszłości dla globalnych firma takich jak BMW Group coraz ważniejsza będzie odpowiedzialność nie tylko za środowisko, ale w równym stopniu także za ludzi bezpośrednio i pośrednio związanych z firmą. Ważne jest, aby wspierać pracowników firmy o ponad 100 narodowościach we wszystkich krajach, wspierać wymianę międzykulturową i poprawiać ich byt. Już dzisiaj BMW Group prowadzi ponad 200 projektów ekologicznych i socjalnych w ponad 42 krajach. BMW Group jest i pozostanie firmą świadomą swojej odpowiedzialności. Wspólnie ze swoimi pracownikami i społeczeństwem aktywnie prowadzi różne projekty z korzyścią dla przyszłości.
Rolls-Royce Vision Next 100
Jednym z przykładów na wizję przyszłość według BMW jest Rolls-Royce Vision Next 100, który został zaprezentowany w londyńskim Roundhouse. Model powstał po wielu miesiącach badań i konsultacji z obecnymi użytkownikami. Odzwierciedla ich jasno sprecyzowane pragnienie, by Rolls-Royce wciąż pozostawał ucieleśnieniem tego, co sprawia, że jest marką wybieraną przez najbardziej wymagających klientów z całego świata.