PODZIEL SIĘ
Porsche Panamera

Porsche przedstawiło najnowszą wersję modelu Panamera. Auto zyskało nowe wersje silników oraz skrzyń biegów. To jednak nie koniec zmian.

Innowacje w porównaniu do poprzedniej wersji widać nie tylko pod względem technicznym, ale i wizualnym. Nowe Porsche Panamera ma bardziej smukłe, ale zarazem dynamiczne proporcje. Projektanci mocniej podkreślili tylne błotniki, dzięki czemu sylwetka pojazdu jest bardziej atletyczna. Z kolei płynnie opadająca linia dachu została obniżona z tyłu o 22 mm.

Przeprojektowano także wnętrze pojazdu. Zastosowano kilka interaktywnych wyświetlaczy, a liczba klasycznych przycisków oraz konwencjonalnych instrumentów sterowania została ograniczona. Wszystko po to, aby łatwiej korzystać z najważniejszych funkcji Porsche Panamera.

Wszystkie silniki drugiej generacji modelu Panamera zostały przekonstruowane. Są mocniejsze, a przy tym oszczędniejsze. W chwili debiutu dostępne będą trzy nowe jednostki biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferowane w wersjach: Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Każda z nich – w tym, po raz pierwszy, wysokoprężna – jest wyposażona w stały napęd na obie osie oraz nową, 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK). Panamera Turbo z benzynowym silnikiem V8 osiąga moc 550 KM, Panamera 4S z benzynową jednostką V6 – 440 KM, a wysokoprężny motor V8 w modelu Panamera 4S Diesel generuje moc 422 KM i potężny maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm.

Nowe Porsche Panamera otrzymało liczne systemy wspomagające, podnoszące wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich debiutuje m.in. asystent jazdy nocnej, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi oraz duże zwierzęta niewidoczne lub słabo widoczne po zmroku i pokazuje kolorowe ostrzeżenia na panelu wskaźników. Jeszcze bardziej w przód wybiega nowy system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Bazując na informacjach z nawigacji, sygnałów z radaru oraz sensorów wideo, wylicza on optymalny stopień przyspieszenia lub opóźnienia, dobiera właściwe przełożenie i fazy toczenia się dla najbliższych 3 km. W ten sposób elektroniczny pilot automatycznie uwzględnia też zakręty, wzniesienia oraz obowiązujące po drodze ograniczenia prędkości.

Pierwsze modele nowego Porsche Panamera pojawią się u dealerów 5 listopada br. Ceny w Polsce startują od 523 620 złotych za model Panamera 4S. Panamera 4S Diesel kosztuje od 543 540 złotych, a Panamera Turbo – od 746 190 złotych.