PODZIEL SIĘ
Citroen C3

Francuski producent przedstawił nową wersję Citroena C3. Ten naprawdę się zmienił, zarówno jeśli chodzi o stylistykę, jak i technologię.

Od 2009 roku do dziś na rynku sprzedawany jest Citroen C3 drugiej generacji. Po 7 latach przyszedł więc czas na zmianę i to w tym przypadku ogromną. Francuski producent zaprezentował najnowszą wersję auta miejskiego, które powinno wyróżnić się z tłumu pozostałych maluchów.

Patrząc z zewnątrz, nowy Citroen C3 posiada dwubarwne nadwozie z trzema kolorami dachu do wyboru. Dodatkowe elementy w kolorze dachu znajdują się przy światłach przeciwmgłowych, na obudowach lusterek zewnętrznych, przy tylnych szybach bocznych oraz na nakładkach Airbump – charakterystycznych dla modelu Cactus ochraniaczach na drzwi.

Autko wyróżnia się także ciekawym stylem i elementami graficznymi nadającymi mu dynamiczny i pewny wygląd. Odważną stylistykę dodatkowo wzmacniają liczne możliwości personalizacji. Wnętrze nowego C3 zaprojektowano tak, by każda trasa była mile spędzonym czasem. Samochód ten dysponuje technologiami multimedialnymi na miarę naszych czasów, a wśród nich ConnectedCAM Citroen – pokładową szerokokątną kamerą HD umożliwiającą udostępnianie zdjęć i filmów bezpośrednio z auta na portale społecznościowe.

Citroen C3 tył
Citroen C3 tył

Dla ułatwienia obsługi samochodu zasadnicze funkcje sterowania zgrupowano na 7-calowym ekranie dotykowym. Dodatkową zaletą jest funkcja dostępu i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka. Nowy Citroen C3 z 5-drzwiowym nadwoziem jest praktyczny, a jednocześnie kompaktowy – jego długość całkowita wynosi 3,99m.

Nowy Citroen C3 oferuje liczne urządzenia ułatwiające życie kierowcy: nawigację 3D ze sterowaniem głosowym, kamerę cofania, alarm niezamierzonego przekroczenia linii oraz system kontroli martwego pola. Do tej pory takie technologie były zarezerwowane przede wszystkim dla aut z wyższej półki cenowej. Zaawansowanie technologiczne Citroena C3 jest widoczne w nowoczesnych i wydajnych jednostkach napędowych o wysokich osiągach: silniku benzynowym PureTech, wysokoprężnym BlueHDi oraz automatycznej skrzyni biegów najnowszej generacji EAT6.

Citroen C3 przód
Citroen C3 przód
  • Cóż – nie jestem fanem przodu. Myślę, że to przez te większe reflektory – gdyby były niżej, byłoby ciekawe nawiązanie do halogenów, z tymi ultracienkimi przejmującymi rolę głownych. Choć naprawdę pewnie nie świecą najmocniej. Za to gumowe listwy na drzwiach – bomba!