
Tak wygląda oferta na najnowszą Toyotę C-HR.
Pierwszy egzemplarz Toyoty C-HR jest już w Polsce. Samochód trafił do dilera Toyota Bednarscy w Toruniu. Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research. Najnowsze dzieło Toyoty jest pierwszym w historii tej marki samochodem, w którym tak wiele swobody działania pozostawiono stylistom.
Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.
Uwagę zwraca asymetryczna deska rozdzielcza, skupiona wokół kierowcy. To kolejny element projektu samochodu dla osób, które lubią prowadzić. Na jej szczycie umieszczono, przypominający tablet, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji i pokładowego komputera, ukryty za taflą szkła. Specjalnie do tego modelu zaprojektowano dedykowany system audio firmy JBL o mocy 576 W z 8 głośnikami i subwooferem.

Pod maską znalazł się znany już z nowego Priusa napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM, zapewniający średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km i możliwość holowania przyczep o masie do 725 kg. Układ hybrydowy składa się z silnika 1,8 o rekordowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, połączonego z jednostką elektryczną. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.

Drugą, oferowaną dla nowego crossovera jednostką jest benzynowy silnik 1,2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie 185 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub skrzynią bezstopniową w dwóch wersjach napędu – na przednią lub obie osie. Jednostka wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km.

Standardowo oferowany w C-HR pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku.