PODZIEL SIĘ
Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST

Takiej wersji Fiesty ST jeszcze nie było. Obok wersji 3-drzwiowej, w Europie do sprzedaży trafiła także 5-drzwiowa.

Dzięki dodatkowej parze drzwi, nowy Ford Fiesta ST oferuje większą wszechstronność i łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń. Producent zaznacza, że model ten zachowuje jednocześnie swój sportowy charakter. Pod maską 5-drzwiowej Fiesty ST pracuje silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,6 litra, generujący 182 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, przy czym średnie zużycie paliwa według Forda wynosi 6,1 l/100, a emisja CO2 to 141 g/km. Podwozie zestrojone przez zespół Ford Performance obejmuje zoptymalizowane zawieszenie oraz sportowy układ kierowniczy i hamulcowy. Ponadto, Fiesta ST została wyposażona w układ TVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ TVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy.

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST

Od momentu wprowadzenia do oferty w Europie uznanej Fiesty ST, Ford sprzedał już ponad 38 000 egzemplarzy tego modelu, natomiast klienci często pytali nas o wersję 5-drzwiową – podkreśla Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.

Ford szacuje, że Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej będzie stanowić 25 procent sprzedaży modelu Fiesta ST w Europie. Model ten od zwykłej Fiesty wyróżnia się 17-calowymi obręczami aluminiowymi, unikatową osłoną chłodnicy, reflektorami o dynamicznej stylizacji oraz tylnym dyfuzorem. Wśród pięciu dostępnych kolorów lakieru znalazły się barwy Race Red i Spirit Blue. Z kolei we wnętrzu w oczy rzucają się przede wszystkim fotele Recaro oraz detale ST. Wersja 5-drzwiowa Fiesty ST dostępna jest już w sprzedaży w Polsce, a różnica cenowa między wersjami nadwozia wynosi 1000 zł.

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST