PODZIEL SIĘ
Nissan GT-R NISMO
Nissan GT-R NISMO

Za najnowszą wersję Nissana GT-R NISMO przyjdzie zapłacić w salonie 775 tys. złotych. To najmocniejsza odmiana modelu GT-R. Co oferuje?

Nissan GT-R NISMO ma pod maską jednostkę V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, która wytwarza moc 600 KM – o 30 KM więcej niż w jakiejkolwiek innej wersji tego modelu. Silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy – takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła przez 6-biegową dwusprzęgłową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Podobnie jak standardowy model, również GT‑R NISMO otrzymał odświeżoną stylistykę przodu, którą podkreśla nowy zderzak. Jednak w tej wersji jest on wykonany w całości z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Aby usprawnić chłodzenie mocnego silnika, ciemną chromowaną kratę wlotu powietrza z motywem litery V powiększono w sposób umożliwiający przepływ większej ilości powietrza.

Kształt nadwozia został przeprojektowany pod kątem poprawy przepływu powietrza wokół samochodu i wytworzenia znacznej siły dociskającej, a jednocześnie skierowania strumienia powietrza wokół nadkoli w sposób poprawiający charakterystykę aerodynamiczną pojazdu. W GT-R NISMO uzyskano większą całkowitą siłę dociskającą niż w jakimkolwiek innym seryjnie produkowanym dotychczas Nissanie, co przekłada się na jego stabilność przy dużych prędkościach.

Poprawa parametrów napędu na wszystkie koła w GT‑R NISMO to częściowo zasługa znacznie sztywniejszej konstrukcji nadwozia. Dzięki niej konstruktorzy tego modelu mogli jeszcze precyzyjniej dopracować amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. W efekcie, w połączeniu ze zwiększoną siłą dociskającą, powstał najbardziej dynamiczny z dotychczasowych GT-R NISMO. Potwierdzają to krótsze czasy pokonywania slalomu i zakrętów – w obydwu przypadkach wynik względem poprzedniej wersji został poprawiony o prawie 2%.

Ponadto zmodyfikowana została deska rozdzielcza, a kierownica i środkowy podłokietnik pokryto wysokiej jakości skórą Alcantara. Kubełkowe fotele Recaro z włókna węglowego, pokryte skórzaną tapicerką ze wstawkami z czerwonej Alcantary, są dostępne wyłącznie w tej wersji.