PODZIEL SIĘ
Nowy Volkswagen Golf
Nowy Volkswagen Golf

Nowe silniki, zmiany stylistyczne i systemy asystujące. Volkswagen Golf siódmej generacji w pełnej krasie.

Niemiecki producent przedstawił najnowszą odświeżoną wersję modelu Golf, która już w lutym przyszłego roku trafi do sprzedaży. Najważniejszą nowością jest silnik 1.5 TSI Evo o mocy 150 KM z rodziny EA211, który wyposażony został w system odłączania cylindrów (ACT). W ofercie ma się także pojawić wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 96 kW/130 KM. Volkswagen zaaplikował również dodatkową porcję mocy Golfowi GTI – będzie on teraz rozwijał 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance). Nowa 7-biegowa przekładnia DSG (z dwoma sprzęgłami) – jako bardziej efektywna – będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG. Tyle jeśli chodzi o serce nowego Golfa. Co jednak ze stylistyką? Tutaj trudno mówić o rewolucyjnych zmianach, w końcu to zaledwie lifting w dodatku Golfa, który uchodzi za model dość konserwatywny. Choć z drugiej strony, producent pokusił się do odświeżenia naprawdę licznych elementów. To zdecydowanie należy zaliczyć na plus.

Mowa o przednim i tylnym zderzaku, reflektorach halogenowych z diodowymi światłami do jazdy dziennej, dodane zostały także nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, zmodernizowane błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki. Natomiast liczba wersji wyposażenia nie ulega zmianie.

Nowy Volkswagen Golf tył
Nowy Volkswagen Golf tył

Nowy Volkswagen Golf wyposażenie

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden element. Otóż po raz pierwszy na świecie w samochodzie klasy kompaktowej system multimedialny (Discover Pro) można obsługiwać przy pomocy gestów. Wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala system tworzy całość z Active Info Display (również nowym w Golfie). Wzbogacono ponadto zakres usług internetowych i aplikacji. Modernizacja Golfa, modelu sprzedanego dotąd w liczbie ponad 33 milionów egzemplarzy, wprowadza do klasy kompaktów nowe standardy w zakresie wyposażenia w systemy asystujące: funkcja hamowania awaryjnego (City) z nowym systemem rozpoznawania pieszych, nowy asystent jazdy w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz – także nowy w tym segmencie aut – Emergency-Assist w ogromnym stopniu podnoszą poziom bezpieczeństwa.

Cenę nowego modelu mamy poznać w grudniu, czyli na dwa miesiące przed debiutem auta w salonach sprzedaży.

Nowy Volkswagen Golf wnętrze
Nowy Volkswagen Golf wnętrze
ŹRÓDŁOVolkswagen
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDym, który zabija
Następny artykułMercedes-Maybach S 650 Cabriolet – najbardziej luksusowe cabrio w historii?
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Ogólnie Volkswagen postarał się z tworzeniem tego auta. Widać że chcą się odbić do słynnej aferze związanej z koncernem. Same części zamienne do Volkswagena http://www.iparts.pl/auto/vw,121.html pozostaną raczej w takich samych cenach, mimo dużo nowszych podzespołów i komponentów.

  • Wizualnie zmiany nie wielkie, plus za nowy silnik 1.5

  • radekspid

    Odświeżony Golf na pewno będzie cieszył się zainteresowaniem znacznej części społeczności osób zmotoryzowanych, zwłaszcza że jest to porządne auto dla którego znalezienie części zamiennych http://motogazopol.pl/ nie jest problematyczne.

  • Najbardziej kultowy samochód 😉 sam miałem parę Golfów i nigdy nie narzekałem;)

    I co najważniejsze części jest mnóstwo 😉 https://superparts.pl/