PODZIEL SIĘ
Toyota Auris sprzedaż aut w Polsce
Toyota Auris sprzedaż aut w Polsce

Po raz pierwszy od wielu lat Skoda nie jest już najchętniej kupowanym samochodem w Polsce przez klientów indywidualnych. Na podium wskoczyła Toyota.

Mamy najnowszy ranking sprzedaży nowych aut w Polsce dotyczący klientów indywidualnych, a nie firm. W 2016 roku Polacy kupili 475 935 sztuk tego rodzaju pojazdów, czyli o 16,6% więcej niż przed rokiem. Najmocniejszym miesiącem był grudzień, co specjalnie nie dziwi, bowiem jest to czas wyprzedaży rocznika i licznych promocji. W samym tylko grudniu sprzedano w naszym kraju 49 552 samochody. To najlepszy miesiąc w sprzedaży od 6 lat.

Do tej pory na pierwszym miejscu przez wiele lat dominowała Skoda. Jednak tym razem sytuacja wygląda inaczej. Pierwsze miejsce należy do Toyoty, która ma teraz 11,64% udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów wśród klientów indywidualnych. Drugie miejsce przypadło Oplowi z wynikiem 11,47%, a trzecie Skodzie – 10,31%.

Ranking sprzedaży nowych samochodów w Polsce wśród klientów indywidualnych – rok 2016:

  1. Toyota – 15 642 rejestracji (11,64% udziału w rynku)
  2. Opel – 15 414 (11,47%)
  3. Skoda – 13 861 (10,31%)
  4. Volkswagen – 10 926 (8,13%)
  5. Kia – 9 236 (6,87%)
  6. Renault – 8 365 (6,22%)
  7. Hyundai – 7 414 (5,51%)
  8. Dacia – 6 860 (5,10%)
  9. Ford – 5 852 (4,35%)
  10. Nissan – 5 053 (3,76%)

Skoda nie oddaje jednak podium jeśli chodzi o sprzedaż nowych aut w ogóle, czyli zliczając pojazdy zakupione przez klientów indywidualnych jak i firmy. Biorąc pod uwagę to, że to właśnie firmy dominują na rynku nowych aut (Polacy w grudniu do firm kupili 36 646 skód, a do użytku prywatnego 15 642 aut niemieckiego producenta), to całościowa sprzedaż wypada na korzyść Skody. Niemniej zmiana na pozycji lidera pozostaje zaskakująca.

Toyota zaznacza, że do dobrego wyniki przyczyniło się między innymi rosnące zainteresowanie modelami hybrydowymi. Co piąta sprzedawana Toyota była hybrydą, co stanowi wzrost o 119% w porównaniu do ubiegłego roku. Dla przykładu, model RAV4 aż 49% klientów wybierało właśnie w wersji hybrydowej.