PODZIEL SIĘ
Kia Stinger GT

Stinger GT jest gotowy. Połączenie sedana i coupe wygląda bardzo dobrze.

Kia zaprezentowała w Detroit jeden ze swoich najważniejszych modeli. To flagowiec o nazwie Stinger GT, który ma napęd na tył, silnik z podwójnym doładowaniem o pojemności 3,3 litra, który generuje ponad 365 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 510 Nm. Całość wspiera 8-biegowa skrzynia automatyczna – w takiej konfiguracji auto rozpędza się do pierwszych 100 km/h w czasie 5,1 sekundy. Kii Stinger GT spodziewamy się na rynku jeszcze w tym roku, natomiast w kolejnym zadebiutuje słabsza wersja z dwulitrowym silnikiem 252 KM.

Kia Stinger GT
Kia Stinger GT

Kia nie ukrywa, że pod względem stylistycznym wzorowała się na Maserati Ghibli, co zresztą trudno nie zauważyć patrząc na Stinger GT. Z tyły mamy niemal identyczny tylni zderzak, a z przodu lampy w podobnej stylistyce łezki. Również maska wydaje się być nawiązaniem do Maserati.

Oryginalny Maserati Ghibli to było coś, co miałem w głowie w momencie, kiedy rozpoczynaliśmy projekt. Kluczem było znalezienie współczesnej interpretacji, nie z dwoma drzwiami, a czterema – potwierdza szef działu projektowego Kii Gregory Guillaume.

Kia Stinger GT
Kia Stinger GT

Projektant mówi tutaj o wersji produkowanym w latach 1966 – 1973, natomiast od razu widać, że Kia inspirowała się także współczesną wersją Ghibli.

Kia Stinger GT ma łączyć cechy auta sportowego z komfortem eleganckiego coupe, które sprawdzi się przede wszystkim na długim dystansie. Południowokoreański producent podkreśla, że zależało mu głównie na tym, aby autem podróżowało się wygodnie. W związku z tym Kia Stinger GT będzie konkurować z takimi samochodami jak BMW Serii 4 czy też Audi S5 Sportback. Producent mierzy wysoko, ale podkreśla że Stinger GT to model, który ma zmienić wizerunek marki Kia i pozwolić jej wkroczyć na rynek aut premium. Czy to się uda? Auto zostało wycenione na około 220 tys. złotych. To nie mało, ale w przypadku BMW trudno jest znaleźć w tej cenie Serię 4 z podobnymi osiągami. Tak samo zresztą jest z Audi. S5 Sportback kosztuje ponad 300 tys. złotych.

  • Eld

    Naprawdę ładne auto. Szok że to Kia 🙂 I te 4 końcówki wydechu 😉

  • yugo

    Kia to kia, do audi, bmw i Merca i tak nigdy nie podskoczy.

  • Alex

    Pan Yugo mówi nie doskoczy hmm może może … może doskoczyć czemu ..???? Za A45 AMG malutkiego Mercedesika trzeba zapłacić minimum 250tysi a nawet 300tysi za co ??? 2.0l silnik i gabaryt auta który ledwo pomieści z tyłu kogoś powyżej 170cm. Więc sądzę że 220tysi to nie mało ale konkurencja z DE. znacznie przesadza z cenami

  • Tomek

    A45 AMG, Audi RS3 to coś od 250tysi hahahahahah no i było fajnie ;D Więc KIA 365km i 5s do 100 za 220 tysi i 5m długości miejsca z tyłu nawet na 2m Faceta i bagażnik na 3 tygodniowe wakacje dla 4 osób. KIA Robi wrażenie wyglądem – stylem – mocą a jak jeździ za miesiąc coś o tym chyba będzie

  • arek600f

    Przepiękne auto co tu dużo mówić.