PODZIEL SIĘ
Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ

Auto zadziwia nie tylko w pełni automatyczną funkcją jazdy.

Podczas Salonu Samochodowego w Detroit Volkswagen zaprezentował model I.D. BUZZ, czyli mikrobusa nowych czasów. To przestronny model z napędem na cztery koła, silnikami przy przedniej i tylnej osi, mogący także poruszać się w pełni automatycznie (w trybie jazdy I.D. Pilot). Zasięg elektryczny tego auta wynosi maksymalnie 600 km (według normy NEDC), a energia zasilająca akumulatory modelu I.D. BUZZ jest dostarczana indukcyjnie albo poprzez ładowanie na stacji zasilania prądem. Ładowanie prądem o mocy 150 kW do poziomu 80% pojemności akumulatorów trwa około 30 minut. Co interesujące, auto w momencie przełączenia w tryb autonomiczny chowa kierownicę wewnątrz deski rozdzielczej, umożliwiając kierowcy większe wykorzystanie przestrzeni. Jego fotel może się również obracać.

Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ

Laserowe skanery, ultradźwiękowe i radarowe czujniki, kamery Area-View oraz kamera z przodu auta monitorują otoczenie wokół samochodu. Dodatkowe informacje na temat ruchu drogowego są odbierane z sieci.

Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ

Za pośrednictwem wyświetlacza Head-up AR (Augmented Reality) najważniejsze informacje ukazują się w zasięgu wzroku kierowcy pod postacią trójwymiarowego obrazu i są wirtualnie wyświetlane na drodze przed samochodem. System multimedialny auta czy klimatyzację można obsługiwać za pośrednictwem przenośnego tabletu. Elementy obsługi samochodu potrzebne do tego, by prowadzić auto znajdują się na samej kierownicy. W jej wnętrzu, inaczej niż we współczesnych samochodach, nie ma przycisków lecz znajduje się rodzaj touchpada z aktywnymi polami.

Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ

Możliwość konfiguracji foteli na różne sposoby oraz interaktywne systemy na pokładzie I.D. BUZZ stwarzają liczne możliwości aranżacji wnętrza. Dzięki rozszerzonej platformie MEB-XL model, którego długość wynosi 4942 mm, szerokość 1976 mm, a wysokość 1963 mm. To naprawdę spory samochód.

Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ

Jego rozstaw osi jest niezwykle duży i wynosi 3300 mm. W podłodze pomiędzy osiami znajdują się akumulatory. Obniżają one punkt ciężkości auta czym zapewniają bardzo dobre rozłożenie jego masy. Napęd na cztery koła realizowany poprzez elektryczne, a więc bezemisyjne, silniki o łącznej mocy systemowej 275 kW/374 KM (po jednym silniku elektrycznym o mocy 150 kW przy przedniej i tylnej osi) bardzo pasuje do dynamicznego charakteru I.D. BUZZ. Model ten w wersji zaprezentowanej w Detroit potrafi rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 5 sekund, a jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h.

Volkswagen I.D. BUZZ
Volkswagen I.D. BUZZ
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNowa Skoda Octavia i Octavia RS po liftingu
Następny artykułElektryczne BMW M to pewniak
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Adrian

    Trafiłem tu przypadkiem, bo szukałem akurat informacji o lodówce Gorenje wyglądającą jak ten autobus (Gorenje Retro Special Edition). Mam w planach ją kupić i wpadłem tu. Świetna strona, będę tu często zaglądał. Tak trzymac! 🙂