PODZIEL SIĘ
Opel Crossland X
Opel Crossland X

Opel oficjalnie zaprezentował całkiem nowy model w gamie. To Crossland X – mały SUV, który już latem tego roku znajdzie się w sprzedaży.

W nocy miała miejsce premiera Opla Crossland X. Producent pozycjonuje go poniżej modelu Mokka X oraz nadchodzącego Grandland X. Jest to zatem mały crossover, który idealnie ma sprawdzić się w mieście. Crossland X zastępuje minivana Merivę (ostatnie sztuki mają zjechać z linii produkcyjnej w tym roku), a szefowie Opla określają ten model jako CUV (Crossover Utility Vehicle), co widać po wyglądzie auta. Z przodu maskę ma uniesioną dość wysoko, uwagę zwracają duże reflektory, relingi dachowe i chromowane wstawki. Z drugiej strony, patrząc na auto z boku, przypomina bardziej tradycyjnego minivana. Jego wygląd nie zachęca więc do jazdy po bardzo trudnym terenie.

Auto ma 4,21 metra długości i jest krótsze od Astry, ale za to od niej wyższe o 100 mm. Opel Crossland X jest większy od bezpośredniej konkurencji w postaci Nissana Juke’a i Peugeota 2008, ale za to mniejszy od wspomnianej Mokki X i Renault Kadjar. Większa od niego była nawet Meriva, którą zastąpił.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Z wyglądu Opel Crossland X wpisuje się w nową stylistykę Opla z charakterystycznym podzielonym dachem. Taki sam zabieg widać w przypadku najnowszej Astry i Adama (tylna część dachu jakby była oderwana od dolnej części nadwozia).

Opel Crossland X
Opel Crossland X

W środku ma być wygodnie i komfortowo. Opel twierdzi, że mimo tego iż Crossland X jest małym CUV-em, zapewni wygodną podróż w trakcie dłuższych podróży. To nie tylko zasługa komfortowych foteli, ale również sporego miejsca na nogi. Z tyłu kanapę można przesuwać, dzięki czemu mamy wybór pomiędzy większą ilością miejsca dla pasażerów lub większym bagażnikiem. Jeśli tylną kanapę zostawimy w zwykłej pozycji, do dyspozycji jest 410 litrów przestrzeni bagażowej. Przesuwając ją w stronę kierowcy, dostajemy w sumie 520 litrów, a po złożeniu 1255 litrów.

Na środku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy dotykowy wyświetlacz, połączony z systemem rozrywki oraz Apple CarPlay i Android Auto. Telefon można ładować bezprzewodowo. Na pokładzie znajduje się także system OnStar wraz Wi-Fi i to w standardzie. Ponadto auto można wyposażyć w różne dodatki w postaci kamer parkowania, system automatycznego awaryjnego hamowania, asystenta pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych.

Opel Crossland X korzysta z platformy stworzonej we współpracy z PSA – znamy ją między innymi z Peugeota 2008. Nasz test tego modelu możecie znaleźć w tym miejscu. Niestety nie poznaliśmy jeszcze szczegółów odnośnie silników, które zagoszczą w gamie, ale tak jak w przypadku platformy, tak i jednostki napędowe powinny być dzielone między francuski a amerykański koncern. Kto wie, czy zatem pod maską Crosslanda X nie zobaczymy benzynowego trzycylindrowca 1,2 oraz diesla 1,6.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Opel Crossland X jest pierwszym z pięciu nowych modeli, które mają rozszerzyć gamę Opla do 2020 roku. Pod koniec tego roku ma zostać także pokazany Grandland X, który będzie konkurować z Seatem Atecą oraz Renault Kadjarem. Platformę podłogową podzieli z kolei z Peugeotem 3008.

Opel Crossland X
Opel Crossland X
  • Eld

    Trochę zbyt tradycyjny z przodu przez co brakuje mu agresywności. Środek też nie powala.

  • Edek

    Jeżeli to jest następca Merivy to ja wolę Merive.Dłuższa i pewnie szersza i nie taka pudełkowata.Crossland pewnie będzie droższy skoro będzie naszpikowany różnymi bajerami.Mam Merive i czekałem na następce ale to mnie rozczarowało.To ja wole już Mokka X chodź jest mniej miejsca niż w Merivie i mniej praktycznie ale za to ma wygląd lepszy niż crossland.Opel zrobił się za bardzo zachowawczy.Astra też nie powala a kombi w stosunku do poprzednika troche przekombinowana.Ale o gustach sie nie mówi.

    • Zgadza się. Najnowsza Meriva jest dłuższa i szersza od Crosslanda X (Cross ma szerokość 1765 mm, a Meriva 1812 mm, długość 4212 mm wobec 4288 dla Merivy). Co do wyglądu, to Crossland X jest mocno zbliżony do Mokki X, zwłaszcza z tyłu. Zobaczymy jak będzie się prezentować w praktyce i na żywo 😉 Aczkolwiek jak wspominasz, widać zachowawczość w projekcie.