
Japoński producent przedstawił nową wersję Toyoty Yaris. Główną nowością jest silnik benzynowy 1,5-litra. Oszczędniejszy od mniejszego 1,3.
Toyota Yaris trzeciej generacji jest na rynku od 2011 roku. Samochód w 2014 roku przeszedł pierwszy face lifting, teraz z kolei przyszedł czas na drugi. Autko zyskało nowy przód z większym grillem. Z tył z kolei od razu rzucają się w oczy całkiem nowe lampy, przypominające te z najnowszych modeli Toyoty jak chociażby Auris. Nowy jest także tylny zderzak.
Przeprojektowano też obudowy zintegrowanych świateł przeciwmgielnych. Lampy LED do jazdy dziennej wyposażono w światłowody. Zależnie od wersji wyposażeniowej, tylne lampy mogą mieć światła stop z diodami LED oraz światła pozycyjne ze światłowodami.

Paletę kolorów nadwozia Yarisa uzupełniono o dwa nowe – Nebula Blue i Tokyo Red, zwiększając liczbę dostępnych odcieni do 10. W ofercie pojawiły się trzy nowe wzory kół: 15-calowe srebrne kołpaki, wieloramienne 15-calowe obręcze ze stopów oraz polerowane 16-calowe koła.
W środku z kolei większych zmian trudno się upatrywać, chyba że przyjrzymy się detalom wykończenia oraz nowym kolorom w gamie. Zestaw przyrządów na tablicy rozdzielczej ma nowy układ z dwoma analogowymi wskaźnikami po bokach nowego kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego o przekątnej 4,2 cala. Trójramienna kierownica ma z kolei nieco inaczej zaprojektowane przyciski, dostępna jest też ze wstawkami w kolorze Piano Black. Inne zmiany obejmują nowe nawiewy, błękitne podświetlenie wskaźników oraz łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu sterowanie różnymi funkcjami za pomocą ekranu multimedialnego i przycisków na konsoli centralnej.

W wersji Premium tkanina tapicerki ma fakturę o kolorze przechodzącym od czerni do szarości, zaś tablica przyrządów i miękkie, górne wykończenie drzwi są ciemnoszare i mają fakturę skóry. W wersji Premium z pakietem Style tę samą tapicerkę połączono z czarnym wykończeniem tablicy przyrządów i drzwi.
Nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy
W najnowszej wersji Toyoty Yaris, silnik 1,33 l został zastąpiony przez silnik benzynowy 1,5 l, spełniający normę Euro 6c, zgodnie z nowym standardem testowania zużycia paliwa i emisji spalin w rzeczywistych warunkach RDE. W porównaniu do poprzednika jednostka ta ma o 10 procent więcej mocy i momentu obrotowego, jest przy tym o 12 procent oszczędniejsza i ma najniższą w tej klasie emisję CO2 (od 75 g/km). Produkcję nowego silnika wdrożono w Toyota Motor Industries Poland w ramach wartego 150 milionów euro programu inwestycji produkcyjnych Toyota Motor Europe.

Wolnossący silnik o pojemności 1496 cm3 ma moc 111 KM (82 kW) i moment obrotowy 136 Nm przy 4400 obr./min. W porównaniu do jednostki 1.33 l, nowa jednostka rozpędza auto od 0 do 100 km/h o 0,8 sekundy szybciej (11,0 zamiast 11,8). Przy wyprzedzaniu na piątym biegu od 80 do 120 km/h zyskujemy ponad jedną sekundę (17,6 zamiast 18,8 s). Inżynierom Toyoty udało się osiągnąć sprawność silnika 1,5 l na poziomie aż 38,5 procent. Wynik ten uzyskano, stosując wysoki stopień sprężania 13,5:1, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz rozszerzony system zmiennych faz rozrządu, umożliwiający przechodzenie z cyklu Otto do cyklu Atkinsona dla zapewnienia optymalnej sprawności w różnych warunkach jazdy.