PODZIEL SIĘ
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Specjalna wersja Gelendy zaprezentowana została przez Mercedesa. Ogromna moc i napęd na cztery koła plus luksusowe wyposażenie.

Nasze wcześniejsze doniesienia właśnie zyskały potwierdzenie. Mercedes oficjalnie zaprezentował model Mercedes-Maybach G650 Landaulet. To pierwszy samochód terenowy sygnowany przez markę Mercedes-Maybach i kolejny jej model po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S 650 Cabriolet.

W 2015 r. otworzyliśmy nowy rozdział w klasie luksusowej, wprowadzając markę Mercedes-Maybach. Od tamtej pory wyprodukowaliśmy ponad 15 000 aut spod znaku Mercedes-Maybach. Jeden na dziesięć samochodów sprzedanych w segmencie Klasy S to właśnie Mercedes-Maybach – podkreśla dr Jens Thiemer, szef marketing Mercedes-Benz Cars.

Przy długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób G 650 Landaulet jest naprawdę ogromnym autem. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem: duży miękki dach składa się elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Fotele z Klasy S znacząco zwiększają komfort i poczucie przestrzeni: elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach indywidualnie siedzenia można rozłożyć do pozycji całkowicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe fotele z funkcją masażu ENERGIZING mają nadmuchiwane komory powietrzne dla zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego. Dostępne programy masażu zapewniają lepsze samopoczucie – zgodnie z zasadą relaksującego masażu gorącymi kamieniami, w tym na gorąco. Koncepcję tylnych foteli uzupełniają podpórki pod nogi o regulowanej długości i nachyleniu.

Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Za nimi znajdują się przyciski do sterowania szklaną przegrodą. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Dalej znajduje się „kokpit G” zaprojektowany w stylu panelu wskaźników z trzema charakterystycznymi przełącznikami. Nie służą one jednak do włączania blokad dyferencjałów, lecz do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty, przydatne podczas jazdy w terenie. Poprzeczna belka szklanej przegrody posłużyła również do montażu dwóch 10-calowych ekranów o wysokiej rozdzielczości.

Charakter G 650 Landaulet podkreśla wysokiej próby dwutonowa tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, dostępna w czterech wersjach kolorystycznych. Klienci mogą wybierać spośród trzech dopasowanych odcieni miękkiego dachu oraz czterech atrakcyjnych lakierów designo, w tym matowego. Emblematy „V12 BITURBO” na przednich błotnikach wskazują na mocarne źródło napędu – 12-cylindrowy silnik widlasty. Wysoki komfort jazdy zapewnia również najmocniejszy dostępnych silnik – Mercedes-AMG V12 biturbo, generujący moc 463 kW (630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Wlot powietrza zdobi chromowana, podwójna żaluzja z chromowaną osłoną. Na rantach ceramicznie polerowanych 22-calowych lekkich obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami znajdują się napisy „LANDAULET”. Elektrycznie rozkładane podpórki pomagają wygodnie wsiadać do samochodu. Pakiet ekskluzywnych elementów nadwozia uzupełniają przednie i tylne osłony podwozia, poszerzone nadkola wykonane z włókna węglowego oraz zamontowane z tyłu koło zapasowe ze zintegrowanym uchwytem trzeciego światła stop.

Znane z modeli AMG G 63 6×6 oraz G 500 4×4 osie portalowe zapewniają imponujący prześwit równy 450 mm i pozwalają w mistrzowski sposób pokonywać nawet ekstremalne przeszkody. W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi piasty kół nie znajdują się tu na wysokości mechanizmu różnicowego, ale z uwagi na przekładnie portalowe są umieszczone znacznie niżej. Opony w rozmiarze 325/55 R 22 zapewniają idealną podstawę dla pewnego prowadzenia zarówno na asfalcie, jak i poza utartymi szlakami. Oczywiście najnowsze wydanie Klasy G dysponuje 100-procentowymi blokadami dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy, jak również przełożeniem redukcyjnym.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Limitowana produkcja, premiera rynkowa jesienią 2017 r.

Podobnie jak wszystkie pozostałe warianty G także Mercedes-Maybach G 650 Landaulet będzie wytwarzany w zakładach Magna Steyr w austriackim Graz. Jego światowa premiera odbędzie się podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Rynkowy debiut specjalnej edycji, której produkcja zostanie ograniczona do 99 egzemplarzy, nastąpi jesienią.