PODZIEL SIĘ
Ford Fiesta ST

Taki hot hatch to nam się podoba.

Ford Performance ujawnił nowe szczegóły dotyczące nowej generacji Forda Fiesty ST, napędzanego całkowicie nowym 3-cylindrowym silnikiem 1,5 l EcoBoost.

Pokazana po raz pierwszy, jeszcze przed globalnym publicznym debiutem na Geneva Motor Show w przyszłym miesiącu, Fiesta ST Nowej Generacji dysponuje mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm, a szacowany czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi 6,7 sekundy.

Trzecia generacja Fiesty ST będzie pierwszym modelem Ford Performance napędzanym trzycylindrowym silnikiem, będzie też pierwszym modelem Fiesty ST wyposażonym w wybór trybu jazdy, który umożliwia skonfigurowanie charakterystyk silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności według ustawień Normal, Sport oraz Track. Pozwala to dobrać optymalne ustawienia do warunków drogowych i zapewnić kierowcy maksimum wrażeń i przyjemności z jazdy, od podróży autostradą, po wizyty na torze wyścigowym.

Wybór trybu jazdy będzie miał także wpływ na działanie elektronicznego systemu wzmacniania dźwięku (Electronic Sound Enhancement – ESE) stanowiącego wyposażenie Fiesty ST, spowoduje także zmianę ustawień aktywnego zaworu sterowania brzmieniem układu wydechowego, by radość prowadzenia samochodu była jeszcze pełniejsza. Rozwiązania te pozwalają wzmocnić naturalne sportowe brzmienie nowego półtoralitrowego silnika EcoBoost, w którym zastosowano także pierwszy na świecie seryjny fordowski system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, uzyskując dalszą redukcję emisji CO2 do poziomu szacowanego na 114 g/km.

Od wejścia na rynek na początku 2018 roku samochód będzie dostępny w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej wersji nadwozia, nowa generacja Fiesty ST będzie też oferowana z większą gamą opcji wykończenia wnętrza i personalizacji samochodu, niż było to kiedykolwiek wcześniej. Mocna, charakterystyczna stylizacja nadwozia obejmuje unikalną, inspirowaną rozwiązaniami wyścigowymi kratkę wlotu powietrza i ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół.

Nowy silnik EcoBoost 1,5 l

Nowa jednostka napędowa należy do fordowskiej rodziny silników benzynowych EcoBoost, do której zalicza się także obsypany nagrodami silnik EcoBoost 1,0 l. Zupełnie nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu, co pozwoliło na maksymalizację osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa.