
W trakcie nadchodzących targów motoryzacyjnych w Genewie, Mitsubishi zaprezentuje nowego SUV-a. Właśnie poznaliśmy szczegóły modelu, który dla japońskiego producenta będzie jednym z najważniejszych modeli w gamie.
Konkurencja w segmencie kompaktowych SUV-ów zaczyna się coraz bardziej zaostrzać. Niedawno Toyota prowadziła model C-HR, który szturmem podbił rynek. Teraz z Japonii nadciąga nowa ofensywa. Jest nią Mitsubishi Eclipse Cross i jak hucznie zapowiada producent, ma to być model “o znaczeniu strategicznym w skali globalnej”. Wygląda na to, że Mitsubishi celuje tutaj w bardzo wysoki poziom sprzedaży.
Kompaktowy SUV o sylwetce coupe dołączy do globalnej gamy SUV-ów i crossoverów: kompaktowego ASX oraz średniej wielkości Outlandera oraz Outlandera PHEV. Eclipse Cross stanowi kombinację wyglądu auta typu coupe, dynamicznej mobilności SUV-a oraz najnowszej stylistyki i osiągów Mitsubishi.
Ostre i dynamiczne kształty nadwozia Mitsubishi-coupe zwracają uwagę m.in. klinowatym profilem z wyraźnie zaznaczoną linią biegnącą pośrodku oraz wyrazistym profilem, mocno pochyloną do przodu tylną szybą, ostro przyciętą tylną klapą i krótkim tylnym zwisem a także wydatnymi błotnikami nadającymi autu atletycznego, muskularnego wyglądu.

Opracowana przez MMC koncepcja wizualna przedniej części pojazdu Dynamic Shield nawiązuje do tarczy ochronnej, na którą optycznie składa się czarny środkowy fragment przedniej części nadwozia wraz z czarną atrapą chłodnicy, podkreślającą osiągi samochodu. Wspomniany czarny fragment otaczają przetłoczenia z prawej i lewej strony oraz z dołu. Koncepcja Dynamic Shield podkreśla ochronną rolę przedniej części auta.
Dynamiczny i bardzo charakterystyczny wygląd tylnej części auta podkreślają kanciaste elementy wokół wysoko zamontowanych tylnych lamp oraz pochylona do przodu tylna szyba przedzielona na pół w poziomie. Kiedy LED-owe światła stopu w kształcie tuby oraz centralne, wysoko zamontowane światło stopu (również LED-owe) są podświetlone, tworzą pojedynczy pas świetlny przebiegający przez tył nadwozia, nadając tylnej części Eclipse Cross muskularny, stabilnego wyglądu.
Pozioma deska rozdzielcza, srebrne, metalowe obramowania oraz czarno-srebrna, monochromatyczna kolorystyka tworzą eleganckie wnętrze – jednocześnie dynamiczne i sportowe. Futurystyczny kokpit wraz ze smukłym wyświetlaczem systemu audio i wyświetlaczem przeziernym typu Head Up powinny spodobać się kierowcom.

Do wyboru będą dwa silniki. Nowy turbodoładowany o pojemności 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest skojarzony z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode.
Turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,2 l z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail został opracowany specjalnie dla modelu Eclipse Cross i współpracuje z nową automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach.