PODZIEL SIĘ
BMW X3 test

BMW przeprowadziło test dynamiki nowego X3 w ekstremalnych warunkach w północnej Szwecji. Jakie wnioski udało się wyciągnąć?

Na długo przed tym, zanim nowy model pojawi się na rynku, musi on stawić czoło naprawdę ciężkim wyzwaniom. Należą do nich również próby w ekstremalnych warunkach klimatycznych, na przykład na gorącej pustyni czy w surowej zimowej aurze. Oto jak producent testuje swoje auta.

W ramach prób zimowych zespół kierowców testowych BMW przeprowadził szereg wymagających testów w zimowych warunkach północnej Szwecji. Wokół niewielkiej miejscowości Arjeplog modele przedseryjne nowego BMW X3 musiały udowodnić, że niestraszne im ani niskie temperatury, ani śnieg. Arjeplog leżące w Laponii zaledwie niecałe 56 kilometrów na południe od koła podbiegunowego oferuje ku temu idealne warunki. Mnóstwo śniegu oraz temperatury minus 20 stopni i poniżej skuwają lodem liczne jeziora w okolicy. Powstałe w ten sposób ogromne płaskie powierzchnie służą jako pole do testów, w których dokładnie bada się właściwości układu kierowniczego, jezdnego i napędowego oraz porównuje różne rozwiązania techniczne. W takich warunkach swoje zalety może w pełni zademonstrować inteligentny napęd na cztery koła xDrive, zapewniając poprzez adaptacyjny rozkład momentu napędowego nie tylko świetną trakcję na śliskiej nawierzchni, ale też zwinność, a tym samym dynamikę i czynne bezpieczeństwo jazdy.

Rozległe lodowe tafle zamarzniętych jezior i wiele pustych dróg pokrytych ubitą warstwą śniegu oferują wyśmienite warunki do finalnego dostrojenia ustawień wybieranych przełącznikiem właściwości jezdnych, a tym samym do zapewnienia maksymalnej przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa. W ten sposób inżynierowie są w stanie o wiele dokładniej zbadać dynamikę jazdy i mogą jeszcze precyzyjniej zsynchronizować ze sobą działanie takich układów jak dynamiczna kontrola stabilności (DSC) czy tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC), aby dostosować je do danego pojazdu. To żmudna praca, dzięki której klienci dostają potem kompetentnie zestrojone zawieszenie.

BMW X3 test na śniegu
ŹRÓDŁOBMW, Mototarget
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPunkty karne w internecie. CEPiK 2.0 rusza w kwietniu
Następny artykułPolicja zatrzymała tira z domowym oknem zamiast szyby
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.