PODZIEL SIĘ
foto © Michał Mikulski

Równo 100 lat temu z taśm produkcyjnych Kobe Mitsubishi Shipyard zjechał Mitsubishi Model-A. To nie tylko pierwszy samochód Mitsubishi, ale także pierwszy seryjnie produkowany pojazd osobowy w Japonii.

W pierwszy dzień Poznań Motor Show firma Mitsubishi Motors świętowała setną rocznicę powstania pierwszego samochodu tej marki. Dla podkreślenia tej ważnej daty w historii japońskiego producenta, do Poznania przyjechał słynny zwycięzca rajdu Dakar Hiroshi Masuoka. Opowiadał on o współpracy z Mitsubishi oraz swoim bogatym doświadczeniu w najtrudniejszym rajdzie świata.

Mitsubishi udało się wygrać Dakar aż 12 razy – ten rekord nie został dotąd pobity. Ale najważniejsze jest to, że doświadczenia z rajdów udało nam się potem przenieść do aut seryjnych – na nich bazują niezwykle efektywne i wytrzymałe napędy 4×4 Mitsubishi – zapewniał w Poznaniu Hiroshi Masuoka.

Hiroshi Masuoka

Hiroshi Masuoka jest wielkim pasjonatem motoryzacji i interesuje się samochodami od najmłodszych lat. W wieku 19 lat rozpoczyna karierę kierowcy rajdowego, która prowadzi go do zdobycia wielu tytułów, w tym dwukrotnego zwycięstwa w rajdzie Dakar w latach 2002 i 2003. Jest jednym z czterech kierowców na świecie, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium w Dakarze dwa razy pod rząd. W 21 startach w tym najtrudniejszym terenowym maratonie świata wygrał aż 25 etapów, co plasuje go wśród pięciu rekordzistów wszech czasów w kategorii samochodów. Sięgnął też po zwycięstwo w dwóch edycjach Pucharu Świata Cross Country – słynnym Baja Italia w 2003 roku oraz UAE Desert Challenge w 2004 roku. W ostatnich latach Hiroshi Masuoka z sukcesem bierze udział w wyścigach i rajdach, takich jak Baja Portalegre 500 czy Pikes Peak International Climb Hill za kierownicą samochodów elektrycznych i hybrydowych Mitsubishi. Kariera Hiroshi Masuoka jest od lat związana z marką Mitsubishi – uczestniczy on w procesie opracowywania i rozwoju nowych modeli, przekazując swoją wiedzę na temat rajdów na potrzeby tworzenia seryjnych samochodów Mitsubishi.

Mitsubishi Outlander

Zwiedzający targi Motor Show mogli zapoznać się nie tylko z Hiroshim Masuoką, ale zobaczyć kilka interesujących nowości japońskiego producenta. W Poznaniu zadebiutuje zmodernizowane Mitsubishi Outlander 2017 Calligraphy. Zmiany objęły długą listę elementów wnętrza i nowe systemy bezpieczeństwa wraz z zestawem kamer 360 stopni. Poprawiono także precyzję prowadzenia pojazdu i charakterystykę pracy bezstopniowej przekładni CVT a zmodyfikowane zawieszenie zapewnia wyższy komfort i precyzję prowadzenia. Nowe Mitsubishi Outlander 2017 będzie można dopasować do swoich potrzeb korzystając ze specjalnego programu personalizacji samochodu o nazwie Calligraphy. Wśród dodatkowych elementów wyposażenia nie zabraknie zewnętrznych emblematów, stacji multimedialnej z nawigacją, oświetlenia ambientowego, gniazd USB i uchwytów na tablet, ozdobnych listew i progów oraz wielu opcji i kolorów skórzanej tapicerki, obszyć deski rozdzielczej, daszka zegarów, koła kierownicy, gałki dźwigni zmiany biegów i górnej części boczków drzwi, połączonych z alcantarą i przeszyciami w kilku barwach. Nowe Mitsubishi Outlander 2017 Calligraphy pojawi się w salonach w maju tego roku a cennik pakietów zaczyna się od 2990 zł.

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi ASX 2017 Cool Edition i RalliArt

Zmiany w modelu ASX objęły w tym roku nie tylko wygląd zewnętrzny pojazdu. Trochę nowości można znaleźć także w środku oraz w wyposażeniu. Produkowane w Japonii nowe Mitsubishi ASX 2017 jest oferowane w 8 różnych konfiguracjach, z trzema silnikami, dwoma rodzajami napędu – 2WD i 4WD oraz trzema skrzyniami biegów. Wśród opcji pojawiają się teraz wersje specjalne – m.in. Cool Edition z benzynowym silnikiem 1.6 MIVEC. Wersję Cool, której bazą jest specyfikacja Invite, wyróżniają dwukolorowe, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół i ciekawa stylizacja – dach, pokrywa bagażnika, obudowy lusterek i bocznych słupków są w matowym, czarnym kolorze. Wewnątrz znajdziemy uchwyt na tablet dla drugiego rzędu siedzeń i podwójne gniazdo USB.

Mitsubishi ASX Cool Edition fot. Agata Dąbrowska

Topowa wersja RalliArt wyposażono w silnik 2.2 DiD AT oraz wysokiej jakości tapicerkę skórzano-materiałową z czerwonymi przeszyciami, sygnowaną logotypem RalliArt, 18-calowe, aluminiowe, srebrne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi ze znaczkiem ASX a także chromowane ramki nawiewów, głośników oraz srebrną, ozdobną listwę na tylnym zderzaku. Emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, pokrywie bagażnika samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Mitsubishi Pajero Adventure i L200 Monster

Na stoisku Mitsubishi Motors można również podziwiać specjalną wersję Mitsubishi L200 o nazwie Monster. Projekt stworzono we współpracy z ekspertem off-roadu, pilotem i kierowcą rajdowym Rafałem Martonem, który kilkunastokrotnie startował w rajdzie Dakar, między innymi jako pilot Adama Małysza. Przygotowany z myślą o jeździe w trudnym terenie samochód w nietypowych, pomarańczowo-czarnych barwach wyposażono dodatkowo w pakiet akcesoriów do jazdy terenowej. W jego skład wchodzi zestaw sprężyn i amortyzatorów, który podnosi zawieszenie auta o 4 cm, wyciągarka Superwinch Tiger Shark 9500 z liną syntetyczną i ślizgiem oraz płytą montażową, komplet stalowych, 5-milimetrowych osłon silnika, skrzyni biegów i reduktora, aluminiowe, 17-calowe obręcze kół z oponami typu AT oraz reflektory dalekosiężne w technologii LED.

Mitsubishi L200 Monster
  • Wspaniała marka, w każdy model zostało wplecione coś wyjątkowego. Gdybym miał wybierać to na pewno ASX.