PODZIEL SIĘ
Honda Civic Type R 2017

Po debiucie modelu produkcyjnego w 2017 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, najnowsza Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś.

Przedprodukcyjny egzemplarz wykonał okrążenie słynnego na całym świecie toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy. Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO, osiągający moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu, podczas gdy nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia wysoką stabilność przy wysokich prędkościach i równowagę między siłami wznoszenia i docisku.

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu, a sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia, umożliwiając późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w Honda UK Manufacturing (HUM) w Swindon (Wielka Brytania) – globalnym ośrodku produkcyjnym dla dziesiątej generacji Civica hatchback. Type R będzie eksportowany do Europy i na inne rynki na całym świecie, w tym do Japonii i USA.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTo koniec silników Diesla? Zmiana prawa w całej Europie
Następny artykułNowy Lexus NX zaprezentowany w Szanghaju
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.