PODZIEL SIĘ
Lexus NX

Odświeżona kabina, nowocześniejszy wygląd i zmiana oznaczenia silników. Nowy Lexus NX staje się faktem.

Na wystawie motoryzacyjnej Auto Shanghai 2017 Lexus przedstawił odświeżoną wersję kompaktowego crossovera NX. Linie odświeżonego przodu płynniej przechodzą w przetłoczenia maski i drzwi. Charakterystyczny grill zyskał satynowe akcenty oraz delikatne, pionowe elementy w środkowej części. Potrójne reflektory przednich lamp są podobne do zastosowanych we flagowym coupe Lexus LC, nadając autu bardziej sportowy wygląd. Lampy przeciwmgielne przeniesiono na krawędzie zderzaka.

Na pokrywie bagażnika odnajdziemy znajomy motyw klepsydry. Dolną nakładkę zderzaka poszerzono, wizualnie podkreślając niskie położenie środka masy samochodu. Klosze lamp zespolonych zostały wydłużone, a ich zaciemnione obszary uwydatniają elementy o kształcie litery L. Powiększone, chromowane wyloty rur wydechowych są zintegrowane z nowym zderzakiem i dolnym spojlerem.

Lexus NX 300h

Wewnątrz odświeżonej kabiny na pierwszy rzut oka można zauważyć środkowy wyświetlacz o przekątnej zwiększonej z 7 do 10,3 cala. Zamiast przycisków sterowania klimatyzacją zastosowano cztery wygodne przełączniki. Nieco powiększony i bardziej czytelny wskazówkowy zegar wyposażono w mechanizm automatycznie ustawiający czas z wykorzystaniem sygnału GPS.

Gładzik Remote Touch powiększono i zaopatrzono w wygodniejszą podpórkę nadgarstka. Większa tacka bezprzewodowego ładowania pomieści teraz duże smartfony. Poprawiono rozmieszczenie portów USB na centralnej konsoli i zwiększono ich moc.

Lexus NX silniki

Tak jak dotychczas, Lexus NX będzie oferowany w dwóch wersjach napędu. Wersja znana dotąd jako NX 200t, napędzana dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o zmiennym cyklu pracy (Atkinsona/Otto), rozwijającym moc 238 KM, będzie teraz nosić oznaczenie NX 300. Hybrydowy Lexus NX 300h z jednostką napędową o łącznej mocy 197 KM, wykorzystującą 2,5 litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy, pozostanie przy dotychczasowym oznaczeniu.

Lexus NX 300h przód

Lexus NX zawieszenie

Istotne usprawnienia wprowadzono w zawieszeniu, którego charakterystyka została zoptymalizowana pod kątem stabilności w zakrętach, zastosowano też nowe amortyzatory. Jednak największą zmianą jest użycie nowej wersji systemu sterowania zmienną charakterystyką zawieszenia AVS (Adaptive Variable Suspension), opartego na rozwiązaniu zastosowanym w Lexusie LC. Liczba możliwych ustawień została w nim zwiększona z 30 do 650, co znacznie poprawia własności jezdne auta

Lexus NX elementy wyposażenia – bezpieczeństw

Znakiem czasów jest wprowadzenie w nowym Lexusie NX dotychczas opcjonalnego systemu bezpieczeństwa aktywnego jako wyposażenia standardowego. Lexus Safety System + integruje funkcje takie, jak system przedzderzeniowy PCS (Pre-Collision System), aktywny tempomat DRCC (Dynamic Radar Cruise Control), funkcja ostrzegania o niezamierzonym pasie ruchu LDA (Lane Departure Alert) czy automatyczne światła drogowe AHB (Automatic High Beam).

W Szanghaju zaprezentowano też wariant będący efektem fabrycznego tuningu – Lexus NX F Sport, dostępny dla obu wersji napędowych samochodu. Oprócz poprawiających aerodynamikę modyfikacji karoserii, obejmuje on usportowione wyposażenie, jakie jak fotele i kierownica, a także dodatkowe opcje niedostępne w wersjach standardowych.

ŹRÓDŁOLexus
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułHonda Civic Type R 2017 z rekordem okrążenia na Nurburgring
Następny artykułVolkswagen I.D. CROZZ. Debiut elektrycznego SUV-a
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • UNIWERSTAL

    https://uploads.disquscdn.com/images/6e9c1a02518d464c9cc516b888806d3822571f1fbd80a6d90bd05a5ce4dfa04a.png Od pewnego czasu zastanawiała mnie jedna rzecz, planuję kupić nowe auto, co mam zrobić ze starym ? Sprzedać stary samochód czy oddać na złom ? Jestem z Białegostoku i znajomy polecił mi Skup złomu stalowego i metali kolorowych w Białymstoku przy ul. Popiełuszki 113 w Białymstoku. Skup ten posiada również własną halę Stacji Demontażu Pojazdów, jednak również audohandel. Okazało się, że za złomowanie firma ta oferowała 800 złotych, jednak pracownik polecił mi sprzedać auto na umowę kupna sprzedaży i tym sposobem zaoszczędziłem 500 złotych i nie muszę stać w kolejce urzędu żeby wyrejestrować auto. Bardzo profesjonalna firma, polecam gorąco jako złomowisko, skup metali kolorowych tj. miedź, aluminium czy tez puszki. Skupują też akumulatory. Więcej można zobaczyć na ich stronie http://www.uniwerstal.pl albo profilu na facebook http://www.facebook.pl/uniwerstal. Bardzo profesjonale złomowisko. Jeżeli ktoś jest z Białegostoku to nie ma co się zastanawiać 🙂

  • Samochód sam w sobie prezentuje się bardzo dobrze. Widać tu standardową linię Lexusa. Ciekawią mnie te wszystkie systemy bezpieczeństwa.