PODZIEL SIĘ
Volkswagen I.D. CROZZ

Volkswagen zaprezentował nowy koncepcyjny model o nazwie I.D. CROZZ, który będzie wyznaczał trendy projektowe dla niemieckiego producenta.

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi, awangardowymi samochodami z napędem elektrycznym. Po prezentacjach modeli I.D. (Paryż 2016) oraz I.D.BUZZ (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – I.D. CROZZ. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

Zasięg 500 kilometrów, napęd 4×4, świetlna roleta i system CleanAir

I.D. CROZZ to auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła dobrze spisywać się nie tylko w miejskiej dżungli, ale pozwoli cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że I.D. CROZZ może przejechać do 500 km (wg normy NEDC) i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej I.D. Pilot i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

Volkswagen I.D. CROZZ

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym – żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia.

Napęd elektryczny sprawia, że wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne

I.D. CROZZ jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena – Tiguan L (Chiny), czy Tiguan Allspace (Europa). Mimo to nowy CUV ma tyle samo miejsca w środku. W modelu I.D. CROZZ zastosowano nową płytę modułową stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu.

Volkswagen I.D. CROZZ
  • Auto o podobnych osiągach zapowiada Audi tylko tam mamy 435 km, ciekawe jakie będą ceny tych aut

  • Pewnie skończy się jak zwykle albo zostanie tylko prototyp albo osiągi będą dużo słabsze

  • Dopóki nie będzie można się nim przejechać i sprawdzić czy te osiągi są realne to takie debiuty są dla mnie nic nie warte, każdy może narysować se takie auto i podać super osiągi.