PODZIEL SIĘ

Firma ProfiAuto na podstawie opinii polskich mechaników przygotowała ranking najmniej i najbardziej awaryjnych pojazdów do 20 tys. złotych. Które z nich znajdują się na podium?

Ranking awaryjności samochodów przygotowany przez ProfiAuto został opracowany na podstawie opinii zebranych od blisko 1300 polskich mechaników, którzy na co dzień naprawiają auta poruszające się na naszych drogach. W przeciwieństwie do rankingów zagranicznych pochodzących głównie z USA czy Niemiec, ten odnosi się do polskich warunków drogowych.

“Nasze opracowanie nie służy polemice czy krytyce innych zestawień i rankingów. Ma być dodatkowym źródłem informacji dla kierowców planujących zakup auta. Zebraliśmy opinie 1,3 tys. mechaników naprawiających codziennie samochody jeżdżące po polskich drogach. Z dostępnych dla nas danych wynika, że to największa tego typu ankieta w historii naszego kraju” – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto.

Zwycięzcy i przegrani rankingu

Mechanicy jednogłośnie stwierdzili, że pojazdy poruszające się na polskich drogach najczęściej borykają się z korozją oraz problemami z układem elektronicznym. Oceniali także w skali 1-6 awaryjność różnych elementów samochodu. Na czele zestawienia znalazła się Toyota Yaris II ze średnią oceną 4,9. Tuż za nią uplasowały się aż 4 modele, wszystkie z notą po 4,6: Audi A4 B6, Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N oraz Volkswagen Touran I

Najbardziej i najmniej awaryjne samochody do 20 tysięcy zł - polski ranking
Fot. ProfiAuto

Miejsce 1 – Toyota Yaris II

Miejsca I - Toyota Yaris
Toyota Yaris fot. Toyota
Miejsce 1 - Toyota Yaris II
Fot. ProfiAuto

Miejsce 2 – Audi A4

Miejsca II Audi A4
Audi A4 fot. Audi
Miejsce 2 - Audi A4
Fot. ProfiAuto

Miejsce 3 – Toyota Avensis II

Miejsca III Toyota Avensis II
Toyota Avensis II fot. Toyota
Miejsce 3 - Toyota Avensis II
Fot. ProfiAuto

Do największych przegranych rankingu należy Peugeot, którego modele 307(z oceną 3,7) oraz 407(z oceną 3,9) zajęły ostatnie i trzecie miejsce od końca. Pomiędzy nimi uplasowała się Mazda 6 I z notą 3,8. Największym grzechem Peugeota 307 była elektryka. Liczne awarie cewki zapłonowej oraz problemy z zawilgoceniem elektroniki poskutkowały otrzymaniem drastycznie niskiej noty 2,7. Dodatkowo wiele do życzenia ma napęd, który otrzymał ocenę 3,8 z powodu licznych problemów z wytryskami i turbosprężarką w silnikach Diesla.

Metodologia Badania

Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends).

Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?”.

Czego zabrakło w zestawieniu

Dużym minusem rankingu jest brak dokładnych informacji o ilości pojazdów danych modeli poruszających się po polskich drogach. Im popularniejsze auto, tym większa szansa, że trafi do mechanika.

  • MarcinekOs

    W sumie troche racji w tym jest

  • Ciekawy ranking. Chociaż nie spodziewałbym się, że Volkswagen pojawi się aż trzy razy

    _______________
    https://leaseland.pl/